Etrian Odyssey II: Heroes of Lagaard - opis gry
Etrian Odyssey II: Heroes of Lagaard to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Atlus na NDS-a (przy jej tworzeniu pomagało także studio Lancarse). Tytuł, podobnie jak pierwowzór, należy do podgatunku dungeon crawlerów. W odróżnieniu od pierwowzoru, "dwójka" nie ukazała się w Europie.
Druga odsłona Etrian Odyssey także pozwala nam zapuścić się w mroczne, przepastne lochy w poszukiwaniu nieprzebranych skarbów. Punktem wyjścia dla gry jest pogłębiający się kryzys w tytułowym mieście Lagaard. Władze postanawiają jakoś mu zaradzić, dlatego ich celem staje się graal rzekomo znajdujący się w zamku nad chmurami. Droga do niego nie jest jednak usłana różami. Zamek to jedno, ale żeby w ogóle się doń dostać potencjalni śmiałkowie muszą przebić się przez głęboki las najeżony niebezpieczeństwami.
W EOII wcielamy się w przywódcę grupy podróżników, którzy podejmują się tego zadania. W grze stopniowo przedzieramy się przez las, szlachtujemy coraz potężniejszych przeciwników i wykonujemy pomniejszy zadania poboczne owocujące rozmaitymi profitami. Podczas eksploracji i walk akcję obserwujemy z oczu podopiecznego. Pojedynki w zasadzie są losowe, ale niekiedy na swej drodze natkniemy się również na tzw. FOE, którzy są już cięższym orzechem do zgryzienia. Tych możemy jednak w miarę łatwo ominąć jeśli nie czujemy się na siłach.
Podobnie jak w staroszkolnych grach RPG, w Etrian Odyssey II nie ma funkcji auto-mappingu - to my sami tworzymy tu mapy dungeonów, które eksplorujemy. Do tego celu używamy stylusa i ekranu dotykowego. Praca ta może mieć duże znaczenie w bardziej gorących sytuacjach i nie należy jej zaniedbywać. Np. gdy mocno poturbowani potrzebujemy teleportera przenoszącego nas do bazy wypadowej znajomość kazamatów jest nieoceniona.
W Etrian Odyssey II, co warto dodać, nie ma fabularnych, zdefiniowanych postaci, które towarzyszą nam w zmaganiach. Zamiast tego to my sami tworzymy naszych towarzyszy, decydując np. o ich profesjach, a co z tym idzie zestawie umiejętności jaki będą posiadać. W drużynie może znaleźć się maksymalnie pięciu wojaków, a do nich dochodzi jeszcze trójka w odwodzie. System rozwoju jest dość standardowy - za wygrane walki dostajemy doświadczenie, a z każdym kolejnym levelem do naszej dyspozycji oddana zostaje dodatkowo pula punktów, które służą do nauki nowych umiejętności.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych