Everything - opis gry
Everything to gra określana mianem "symulatora natury" zaprojektowana przez irlandzkiego reżysera filmowego Davida O’Reilly’ego i wydana przez studio Double Fine. Tytuł ukazał się na komputerach (Windows, Mac OS X) oraz na konsoli PlayStation 4.
Rozgrywka - Everything
Everything nie jest grą w ścisłym tego słowa znaczeniu, ani nie jest nawet interaktywną opowieścią. Do produkcji Davida O’Reilly’ego bardziej pasuje określenie interaktywna sztuka. ‘Wcielamy’ się w niej w różne obiekty i stworzenia, które znajdują się na różnych ‘poziomach’ egzystencji. Początkowo możemy przełączać się na formy mniejsze od naszej, ale z czasem skala się zmienia - zarówno w jedną, jak i drugą stronę. Raz: możemy ‘wcielić’ się w wielkie masy lądowe, planety, a nawet systemy planetarne. Dwa: przejmujemy kontrolę również nad obiektami niewielkimi, jak owadami czy źdźbłami trawy, a nawet niewidocznymi gołym okiem (także takimi mniejszymi od atomu). Co warto zaznaczyć, gra w zasadzie nie stawia przed nami żadnego szczególnego celu i grać możemy we własnym tempie (nie ma też żadnych przeszkadzajek). Nasze zadanie, jeśli można to tak nazwać, sprowadza się przede wszystkim do eksplorowania rożnych mikro- i makrokosmosów oraz nawiązywania kontaktów z innymi zamieszkującymi je ‘bytami’.
Obiekt, stworzenie lub roślina, której formę przyjmiemy, trafia następnie do naszej encyklopedii. Następnie możemy przybrać tę formę już w dowolnym momencie. Po skompletowaniu całej encyklopedii mamy z kolei możliwość rozpoczęcia gry jeszcze raz, tym razem jednak zaczynając od wyboru dowolnego obiektu.
Podczas rozgrywki towarzyszą nam cytaty autorstwa Alana Wattsa, znanego brytyjskiego filozofa.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych