Exhumed

Exhumed

7,3
39 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.5
PSone 7.2
SAT 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Lobotomy Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
10.1996
Europa:
10.1996
Producent:
Lobotomy Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
10.1996
Europa:
10.1996

Exhumed - opis gry

Exhumed (w USA PowerSlave) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez amerykańskie studio Lobotomy Software. Gra ukazała się na PlayStation i Saturna, gdzie różniła się paroma mniejszymi i większymi elementami. Jej cechą szczególną było miejsce akcji - ruiny starożytnego Egiptu.

Akcja toczy się pod koniec XX wieku, starożytne miasto Karnak zostaje przejęte przez nieznaną siłę, a helikopter oddziału, którego zadaniem miało być sprawdzenie sytuacji na miejscu, zostaje zestrzelony - przeżywa tylko główny bohater. Jego misją będzie przedrzeć się przez hordy mumii, złych duchów i innych stworzeń kojarzonych z egipskimi mitami. Podczas jego zmagań pomoże mu duch faraona Ramzesa, którego zwłoki zostały wygrzebane przez najeźdźców.

Dalsza część tekstu pod wideo

Exhumed pod względem rozgrywki nie odbiega szczególnie od typowych przedstawicieli gatunku. W trakcie zmagań poruszamy się po ruinach starożytnego Egiptu, wyrzynając napotkanych przeciwników i zbierając przedmioty przydające się podczas misji. Do dyspozycji mamy kilka broni (np. bomby, pistolet, karabin), ale w odróżnieniu od pozostałych reprezentantów gatunku o ilości amunicji informuje tutaj wskaźnik pod postacią paska, a nie licznik. Możemy go oczywiście zregenerować zbierając porozrzucane po planszach orby.

W trakcie wędrówki znajdziemy na swej drodze artefakty, które dają nam nowe zdolności. Może to być dla przykładu wyższy skok, możliwość oddychania pod powierzchnią wody, przechodzenia przez niebezpieczne sekcje i nie tylko to. W grze znajdują się także klucze pod postacią symboli - mogą one otworzyć drzwi w miejscach wcześniej odwiedzonych.

Wersje z PlayStation i Saturna trochę się od siebie różnią. Na sprzęcie Sony niektóre miejscówki wyglądają lepiej, posiadając więcej detali. Zmiany gdzieniegdzie są na tyle duże, że kilka lokacji wygląda zupełnie inaczej w zależności od konsoli. Na Saturnie z kolei dodano nowe elementy do gameplayu, np. power-upy (boost dla broni, niewidzialność, wszystkowidzące oko) oraz tzw. bomb-boost, patent pozwalający wyżej skakać dzięki eksplozji.

Wideo - Exhumed

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper