Pierwsza część Fallout okazała się wielkim sukcesem dla Interplay w 1997 roku. Rzeczone postapokalipryczne RPG nie tylko zostało dobrze ocenione, ale i świetnie się sprzedało. Black Isle Studios zabrało się zaraz po premierze gry do tworzenia jej sequela. Fallout 2 został wydany 30 września 1998 roku z myślą o komputerach wyposażonych w system Mac OS i Microsoft Windows.
Fallout 2 rozwija wątki fabularne przedstawione w pierwszej części serii. Akcja gry dzieje się 80 lat po finale poprzedniej historii. Tym razem scenariusz przedstawia losy śmiałka, który zostaje wysłany przez prymitywne plemię żyjące na Pustkowiach w celu znalezienia maszyny zwanej Garden of Eden Creation Kit (GECK), która jest w stanie stworzyć żyzną oazę na wysuszonych i jałowych terenach Ameryki Północnej, zniszczonej przez wielką nuklearną wojnę. Główny bohater, wyposażony we włócznię i urządzenie PIPBoy 2000 wyrusza na niezwykle niebezpieczną ekspedycję, stawiając czoła napotkanym bandytom i zmutowanym istotom.
Dalsza część tekstu pod wideo
Twórcy Fallout 2 wykorzystali praktycznie wszystkie mechanizmy rozgrywki, występujące w części pierwszej serii. Akcję obserwujemy z perspektywy izometrycznej (prosta grafika 2D), a przemierzanie między lokacjami odbywa się na płaskiej mapce regionu. W trakcie turowej walki wykorzystuje się punkty akcji do przemieszczania się po planszy i atakowania nieprzyjaciół. Gracz może jednak - tak jak w pierwszym Fallout - starać się unikać konfrontacji. Z wielu sytuacji konfliktowych w grze można wyjść z pomocą czaru osobistego i zdolności retorycznych. Możliwe jest również unikanie większości potyczek. Fallout 2 ponownie podjęło wiele kontrowersyjnych motywów, takich jak korzystanie z narkotyków, prostytucja czy spożywanie alkoholu. Jednym z bardziej dyskusyjnych motywów jest możliwość zabijania najmłodszych mieszkańców Pustkowia. W przypadku złych postępków postać gracza zbiera jednak negatywną reputację (przykładowo za zostanie łowcą niewolników).
Fallout 2 zebrał bardzo wysokie oceny. Gra była jednak krytykowana za małą ilość zmian w stosunku do pierwszej odsłony serii i ubogą oprawę wizualną. Problematyczne okazały się również liczne bugi, występujące po premierze.
Komentarze (24)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych