W 1988 r. Interplay stworzyło Wasteland, grę role-playing osadzoną w postapokaliptycznym środowisku. Produkcja, wydana przez Electronic Arts, stała się bardzo popularna i zainspirowała twórców do stworzenia jej duchowego następcy pod tytułem Fallout. Tym razem gra została wydana samodzielnym wysiłkiem Interplay Entertainment - w 1997 na pecety wyposażone w system operacyjny Windows i komputery z Mac OS.
Scenariusz Fallout przedstawia alternatywną wersję historii, w której świat nigdy nie wyszedł z Zimnej Wojny, pogrążył się w ogromnym kryzysie energetycznym i ostatecznie doznał wyniszczającej wojny nuklearnej. Akcja Fallout osadzona jest w Stanach Zjednoczonych z połowy XXII wieku. Główny bohater gry wyrusza ze swojej Krypty na poszukiwania układu, który spełnia funkcję czyszczenia wody, a który zepsuł się w jego społeczności. Protagonista ma wyznaczona ilość dni (początkowo 150) na odnalezienie sposobu na zapewnienie dostaw pitnej wody do Krypty 13 - w innym przypadku jej mieszkańcy umrą z pragnienia.
Dalsza część tekstu pod wideo
W trakcie wędrówki po świecie o otwartej strukturze, gracz napotyka liczne miasta i osady, które przetrwały nuklearną zagładę. Rozgrywka ukazywana jest w rzucie izometrycznym w trakcie eksploracji konkretnych lokacji. Przy przemierzaniu Pustkowi obserwujemy natomiast jedynie kursor na mapie 2D. Podróż do celu przerywana jest wyłącznie w trakcie spotkania z adwersarzami. Teoretycznie od samego początku przygody można udać się w każdym kierunku. W praktyce jednak deweloperzy postawili pewne "bariery" w związku z tym, że w określonych regionach mapy występują bardzo silni przeciwnicy (m.in. Supermutanci).
Fallout już w 1997 roku mógł wydawać się anachroniczny pod względem wizualnym. W tym samym roku na rynku pojawiło się przecież "filmowe" i trójwymiarowe Final Fantasy VII. Gra nadrobiła jednak wizualne niedociągnięcia wspaniale rozbudowanym gameplayem i wciągającym turowym systemem walki. Recenzenci nie szczędzili pochwał dla tego RPG-a, który uzyskiwał oceny bliskie maksymalnej. Po dziś dzień Fallout uważany jest za jedno ze szczytowych osiągnięć role-playowych na PC.
Komentarze (21)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych