Fallout 76

Fallout 76

5,2
68 oceny

Ocena wg platformy:

PC 5.1
PS4 5.2
XONE 5.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG,   Akcja
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-24
Premiery
Świat:
14.11.2018
Europa:
14.11.2018
Polska:
14.11.2018
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG,   Akcja
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-24
Premiery
Świat:
14.11.2018
Europa:
14.11.2018
Polska:
14.11.2018

Recenzja redakcji

Fallout 76 - recenzja gry. Prawdziwa katastrofa
4.5
Fallout 76 - recenzja gry. Prawdziwa katastrofa
PC PS4 XONE

Fallout 76 - opis gry

Fallout 76 to sieciowa gra RPG wyprodukowana i wydana przez firmę Bethesda. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Był on dziewiątą odsłoną serii Fallout.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja Fallout 76 rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi we wszystkich poprzednich częściach serii, konkretnie dwadzieścia pięć lat po wybuchu wojny nuklearnej, która kompletnie zdewastowała powierzchnię Ziemi. My wcielamy się tutaj w mieszkańca schronu nr 76, który zbudowany został w stanie Wirginia Zachodnia i w którym schronić się miały najwybitniejsze umysły Ameryki. Główny bohater wraz ze swoimi towarzyszami opuszcza schron w Dniu Powrotu, a jego/ich zadaniem staje się kolonizacja postapokaliptycznego pustkowia.

Gameplay

Fallout 76 na pierwszy rzut oka przypomina główne odsłony cyklu (przede wszystkim te począwszy od części trzeciej), ale w rzeczywistości w formule zaszły spore zmiany. Gra jest bowiem sieciowym, a nie singlowym eRPeGiem, choć zaznaczyć trzeba, że grać możemy też w pojedynkę bez konieczności nawiązywania współpracy z innymi graczami funkcjonującymi w tym uniwersum (można się organizować w maksymalnie czteroosobowe drużyny; na serwerze przebywa do 24 osób). Podczas zmagań przemierzamy region zwany Appalachia, który jest cztery razy większy od otwartego świata znanego z Fallout 4. Sama Appalachia to natomiast alternatywna wersja Wirginii Zachodniej z jej kluczowymi obiektami, jak budynek stanowego kapitolu, ośrodek wypoczynkowy Greenbrier, most New River Gorge Bridge czy park Camden. 

W dziedzinach takich jak system walki czy system rozwoju nie zaszły drastyczne zmiany. W Fallout 76 wciąż dostępny jest V.A.T.S., czyli mechanika pozwalająca nam na celowanie w określone części ciała przeciwników. Z tą jednak różnicą, że tutaj działa on wyłącznie w czasie rzeczywistym, bez pauzy. Jeśli chodzi zaś o system rozwoju, to wraz z kolejnymi zdobytymi poziomami doświadczenia otrzymujemy punkty, za pomocą których rozwijamy postać. Poza tym wybierać możemy także perki (tutaj dostępne pod postacią kart).

Ciekawym rozwiązaniem jest to, że w Appalachia nie ma/ma nie być żadnych NPC-ów ludzi. Wszyscy ludzie, na jakich się natkniemy, to inni gracze. Questy przydzielane są przez roboty, a innym ważnym środkiem pozwalającym opowiadać historie jest środowisko/elementy otoczenia.

W grze powraca dobrze oceniany patent z możliwością budowania własnej bazy. Inni gracze mogą ją jednak zaatakować (albo to my możemy zaatakować bazy innych).

Fallout 76 pozwala także użyć ładunków nuklearnych, aby w ten sposób wpłynąć na świat. W lokacjach, w których ich użyjemy, możemy znaleźć różne użytecznie przedmioty, ale konsekwencją (ze względu na promieniowanie) jest pojawienie się wyjątkowo silnych przeciwników.

Twórcy zaimplementowali również tryb fotograficzny.

Wideo - Fallout 76

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper