Fallout: New Vegas - opis gry
Sukces komercyjny Fallout 3 był na tyle duży, że Bethesdzie zależało na dalszym i szybkim wykorzystaniu intratnej licencji pozyskanej od Interplay Enertainment. Do tworzenia Fallout: New Vegas, opartego na silniku wykorzystanym w trzecim Falloucie, zaproszono Obsidian Entertainment, z Joshem Sawyerem i Chrisem Avellonem na czele (który pracował wcześniej m.in. nad Fallout 2, Planescape: Torment).
Obsidian zgodnie z obietnicami dopracowało mechanikę rozgrywki znaną z trzeciego Fallouta. W szczególności przyjrzano się systemowi VATS, którego w New Vegas nie można już tak bezkarnie nadużywać. Największe zmiany dotyczą postaci, które mogą towarzyszyć głównemu bohaterowi. Możemy nimi zarządzać poprzez specjalne, intuicyjne menu. W grze zrezygnowano też z globalnego systemu naliczania punktów moralności ("Karma"). Na jego miejsce wprowadzono mechanizm lokalnej reputacji - każda z wielu napotykanych frakcji w Fallout: New Vegas może mieć inny stosunek do postaci gracza (w zależności od naszych czynów w danym regionie). Duże zmiany zaszły również w temacie scenariusza gry. Obsidian udało się stworzyć znacznie bogatsze i rozwinięte dialogi, niż w trzecim Falloucie.
Fundamenty gry pozostają jednak identyczne jak w Fallout 3. W tytuł możemy grać jak w zwykłą strzelaninę, ale znacznym ułatwieniem gameplayu jest korzystanie z systemu aktywnej pauzy w postaci VATS. Po inicjacji VATS możemy na spokojnie zdecydować w jaką część ciała adwersarza będziemy celować (i jaka szansa istnieje na trafienie).
Fallout New Vegas, rozgrywające się w 4 lata po wydarzeniach Fallout 3, na Pustyni Mojave i w okolicach post-apokaliptycznego Las Vegas, wprowadza kojarzącą się z Fallout 2 swobodę w rozwiązywaniu napotykanych problemów w trakcie questów. Tytuł w związku z tym cieszy się dużą popularnością wśród miłośników RPG, nawet pomimo tego, że zaraz po premierze 22 października 2010 r. wielu graczom doskwierały poważne bugi, utrudniające dokończenie misji pobocznych.
Galeria - Fallout: New Vegas








Komentarze (32)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych