Fallout 3 - opis gry
Fallout 3 powstawało pierwotnie w biurze Black Isle Studios. Autorzy pierwszego i drugiego Fallouta pracowali nad projektem o tytule roboczym "Van Buren", który miał być kontynuacją post-apokaliptycznej sagi. W związku z bankructwem Interplay Entertainment musiano jednak zakończyć prace nad rozpoczętym projektem. Prawa do marki Fallout wykupiła Bethesda Softworks. Autorzy serii The Elder Scrolls rozpoczęli w 2004 roku tworzenie Fallout 3 kompletnie od zera (nie skorzystano z zawartości wypracowanej przy okazji Van Buren), wykorzystując silnik Gamebryo. Tytuł pojawił się na rynku w 2008 roku na PS3 i X360.
Fallout 3 opowiada historię bohatera, który zmuszony jest opuścić Schron numer 101, po tym jak w tajemniczych okolicznościach z budowli znika jego ojciec, pracujący jako naukowiec. Mężczyzna rozpoczyna wędrówkę w celu znalezienia taty, przeszukując zniszczone nuklearną wojną pozostałości przedmieść Waszyngtonu i w sam Waszyngton (tutaj zwiedzić można takie miejsca jak Biały Dom, pomnik Jeffersona i Loncolna czy Cmentarz Arlington). Akcja rozgrywa się w roku 2277, 200 lat po globalnej atomowej zagładzie i 36 lat po wydarzeniach w Fallout 2.
Gra oferuje sandboksową rozgrywkę, podobnie jak seria The Elder Scrolls. Oznacza to, że gracz może od samego początku zabawy udać się w dowolnie miejsce na mapie. Poziom doświadczenia przeciwników będzie wzrastać w synchronizacji z aktualnym poziomem prowadzonego bohatera. Bethesda odstąpiła od turowego, taktycznego systemu walki z pierwszych dwóch Falloutów. Walki w Fallout 3 rozgrywają się w czasie rzeczywistym. Gracz posiada możliwość włączenia trybu VATS, co jest rodzajem aktywnej pauzy, w trakcie której możemy wybrać część ciała wroga, w którą chcemy strzelić. Szansa na trafienie opisywana jest przez współczynniki procentowe. Uwzględnienie takiego systemu nie zmienia zręcznościowego charakteru rozgrywki w trzecim Falloucie. Sukces w walkach Fallout 3 w dużej mierze opiera się na refleksie gracza.
Pomimo takiego systemu walki Bethesdzie udało się zjednać przychylność fanów serii bardzo rozległym, dojrzałym i klimatycznym światem, który w dodatku oferuje mnóstwo dopracowanych questów pobocznych.
Komentarze (62)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych