Wasteland 2: Director's Cut

Wasteland 2: Director's Cut

7,8
71 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.0
PC 8.3
PS4 7.6
XONE 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
inXile entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG taktyczny,   RPG
Śr. czas:
68 godzin
Premiery
Świat:
19.09.2014
Europa:
19.09.2014
Polska:
19.09.2014
Producent:
inXile entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG taktyczny,   RPG
Śr. czas:
68 godzin
Premiery
Świat:
19.09.2014
Europa:
19.09.2014
Polska:
19.09.2014

Recenzja redakcji

Recenzja: Wasteland 2: Director’s Cut (PS4)
7.5
Recenzja: Wasteland 2: Director’s Cut (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

Wasteland 2: Director's Cut - opis gry

Wasteland 2: Director's Cut to gra RPG wyprodukowana przez niezależne studio inXile Entertainment i wydana przez Deep Silver na komputery z systemami Windows i OS X. Tytuł ten był kontynuacją gry z 1988 roku, która uchodzi powszechnie za inspirację dla kultowej serii Fallout. “Dwójka” została sfinansowana dzięki zbiórce pieniędzy przeprowadzonej na Kickstarterze. Nad projektem czuwał Brian Fargo, twórca oryginału.

Akcja Wasteland 2 rozgrywa się na Ziemi, która pod koniec lata 90. została przetrzebiona przez wojnę nuklearną. W produkcji inXile wchodzimy w buty członka oddziału Desert Rangers, grupy składającej się z niedobitków armii amerykańskiej. Od wydarzeń ukazanych w pierwowzorze minęło piętnaście lat. Punktem wyjścia dla historii jest tutaj śmierć doświadczonego Rangera, Ace’a. wysłanego przez generała Vargasa, by zbadać dziwny sygnał mówiący o tym, że “człowiek i maszyna staną się jednym”. Mając przy sobie nieopierzonych rekrutów ruszamy zbadać przyczyny incydentu z jego udziałem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcję w produkcji inXile śledzimy z perspektywy izometrycznej. Podczas rozgrywki kierujemy drużyną składającą się z kilku postaci. Może być ich maksymalnie siedem - cztery stworzone przez nas i trzech napotkanych w trakcie zmagań NPC-ów. W kwestii kreacji podopiecznych mamy bardzo szerokie pole do popisu. Możemy wpłynąć oczywiście na poziom parametrów i wygląd, ale także na osobowość, co przekłada się potem na sposób interakcji ze światem. W przypadku NPC-ów mamy z kolei do czynienia z postaciami posiadającymi własne cele, interesy i poglądy. W świecie Wasteland 2 są ich setki.

Gra daje dużą swobodę. Interakcje z napotykanymi w trakcie przygody licznymi mieszkańcami świata to jedno, ale na tym bynajmniej atrakcje się nie kończą. Jak na rasowego komputerowego RPG-a przystało, możemy tu podejmować decyzje rzutujące na bieg fabuły, i, co warto jednak podkreślić, nie wszystkie konsekwencje podjętych wyborów poznamy od razu. Swobodę mamy również w kwestii eksploracji. Nie mamy klucza? Zawsze możemy skorzystać z wyrzutni rakiet.

System walki, jak reklamowali się twórcy, łączy rozwiązania klasyczne i współczesne. Pojedynki nie toczą się w czasie rzeczywistym - są turowe. Oprócz bogatych możliwości rozwoju podopiecznych mamy tu także grubo ponad sto broni. Podzielić można je na klasy różniące się zastosowaniem, wadami i zaletami.

Wideo - Wasteland 2: Director's Cut

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper