Fantasy Zone II: The Tears of Opa-Opa - opis gry
Fantasy Zone II: The Tears of Opa-Opa to scrollowana strzelanina (tzw. shmup) wyprodukowana i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się pierwotnie na Master System, a potem trafiał także na inne platformy, m.in. NES-a (za tę wersję odpowiadał Sunsoft).
Fantasy Zone II, podobnie jak pierwsza część pozwala nam się wcielić w Opa-Opa, żywy statek kosmiczny, który ostatnim razem zmagał się z siłami dowodzonymi przez swojego ojca. Założenia rozgrywki nie uległy zmianie od ostatniego razu. Opa-Opa może swobodnie poruszać się po planszy w prawo lub w lewo, ekran nie przesuwa się sam tak jak ma to miejsce w bardziej tradycyjnych shmupach. Na przejście czeka osiem poziomów. W trakcie zmagań musimy zniszczyć wszystkie bazy nieprzyjaciela, a następnie stoczyć walkę z bossem. Wygrana pozwala przeskoczyć do następnego wyzwania. Co warto dodać, levele się zapętlają. Oznacza to, że lecąc cały czas w jedną stronę w końcu trafimy do miejsca, z którego wystartowaliśmy (nie dotyczy to jednak sekcji z bossami).
Opa-Opa walczy z przeciwnikami używając działka lub zrzucając bomby. Tak jak ostatnio, w Fantasy Zone II mamy do naszej dyspozycji sklep, w którym możemy usprawniać możliwości podopiecznego - zarówno zwiększać siłę jego ataków, jak i inne rzeczy. Zmieniła się jednak nieco zasada działania tego systemu. Dostęp do sklepów znajduje się teraz bowiem w konkretnych miejscach, a ich oferta często bywa różna. Pieniądze otrzymujemy z kolei eliminując przeciwników, ale pamiętać warto, że niektóre zakupione dopałki przepadają po utracie życia, a co więcej - ich cena przy każdej następnej wizycie wzrasta.
Wersja na NES-a pod względem zawartości jest z grubsza taka sama, jednak jej wykonanie pozostawia sporo do życzenia - słabsza jest grafika i jakość oprawy audio, a poza tym przeszkadzają częste spowolnienia.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych