Fighting Force 2 - opis gry
Fighting Force 2 to chodzona bijatyka wyprodukowana przez Core Design i wydana przez Eidos Interactive na PlayStation i Segę Dreamcast. Tytuł ukazał się w 1999 roku - dwa lata po wydaniu pierwowzoru, który w pierwotnych założeniach miał być czwartą częścią serii Streets of Rage.
Akcja drugiej części Fighting Force toczy się w niedalekiej przyszłości (z perspektywy daty wydania gry), a jej głównym bohaterem jest Hawk Manson, postać znana z pierwowzoru. Historia kręci się wokół korporacji zaangażowanej w zakazany przez międzynarodowe traktaty proceder klonowania ludzi. Manson musi zbadać tę sprawę.
Gra składa się z pewnej liczby misji i każda z nich nakłada na nas jakieś wytyczne, które nie mają jednak większego znaczenia. Niezależnie bowiem od celu nasze zadanie polega głównie na przebiciu się przez poziom i wybiciu nadciągających z każdego kąta wrogów. Czasami jest to tylko urozmaicone jakimiś innym działaniem, np. nie zwracaniem na siebie uwagi. Większość elementów otoczenia jest w FF2 zniszczalnych i mogą zawierać różne użyteczne przedmioty - pistolety, młoty, shotguny, noże, granaty, topory itd. Mając na względzie spore ich ilości twórcy pomyśleli o inwentarzu pozwalającym na zarządzanie posiadanymi gratami.
Łącznie przygotowano 25 poziomów. Hawk -- oprócz używania broni oraz innych ‘narzędzi’ -- potrafi wyprowadzać ciosy rękami, nogami, wspinać się, skakać i wykonywać inne czynności przydające się także poza walką. Co ciekawe, charakter gry uległ pewnym zmianom względem pierwowzoru. Pierwszy Fighting Force był bezpretensjonalną mordoklepą, natomiast “dwójka” rozkłada czasami akcenty inaczej. Przeciwnicy niekoniecznie muszą nas zaatakować, czasami trzeba zwrócić na siebie uwagę, żeby w ogóle zechcieli zareagować.
Fighting Force 2 mimo próby zaoferowania czegoś nowego spotkało się raczej z chłodnym przyjęciem czego głównym powodem był mocno przeciętny system walki i ogólny kryzys tożsamości gry. “Dwójka” przedwcześnie zakończyła żywot serii. O kolejnej części wiadomo było, że powstawała na PS2 i Xboxa, ale z powodu zamknięcia Core Design projekt wylądował na śmietniku.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych