Fighting Vipers

Fighting Vipers

7,7
19 oceny

Ocena wg platformy:

SAT 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sega AM2
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
30.08.1996
Europa:
1996
Producent:
Sega AM2
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
30.08.1996
Europa:
1996

Fighting Vipers - opis gry

Fighting Vipers to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez studio Sega AM2, twórców Virtua Fighter, na Saturna. System walki nawiązywał do tej sztandarowej serii Segi, jednak gra wprowadzała też szereg oryginalnych rozwiązań. Jej kontynuacja ukazała się na Dreamcaście.

Akcja ma miejsce w fikcyjnym Armstone City w roku nieokreślonym. Burmistrz miasta organizuje turniej, w którym bierze udział kilkunastu ulicznych wojowników. Każdy z własną historią i własną motywacją - mniej lub bardziej wymyślną. Jest wśród nich między innymi poszukujący ojca Bahn, gwiazda wybiegów Grace, potężny Sanman, niedoszła żołnierka Jane, skater Picky i paru innych oryginałów.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

System walki bazuje na tym z Virtua Fighter 2, co sprawia, że podczas pojedynków używamy trzech przycisków odpowiedzialnych za cios pięścią, nogą i blok. Różnice pojawiają się gdzie indziej. W Fighting Vipers areny są ogrodzone, a zawodnicy używają ochraniaczy (o ich stanie informuje sylwetka człowieka obok paska energii), które można zniszczyć specjalnym rodzajem ataków. Jeśli do tego dojdzie, jesteśmy bardziej narażeni na ciosy.

 

Zmiany widoczne są też w innych miejscach. Tempo pojedynków jest tu szybsze i inaczej wygląda klepanie combosów wymagające szybkiego mashowania. Pojawia się też umiejętność quick recovery - postać po przyjęciu na klatę potężnego ciosu może błyskawicznie stanąć na nogi i spróbować wyprowadzić kontrę.

 

Dostępne do wyboru warianty zabawy to Arcade, Vs, Team Battle i Training. Są jeszcze opcje, w których możemy wybrać poziom trudności, zadecydować o długości paska energii, liczbie rozgrywanych rund, obecności licznika czasu i tym podobnych sprawach. Walczyć można w trzech trybach decydujących o sposobie wyprowadzania ataków - Original (bazuje na wersji z automatów), Arrange (wariant z poprawkami przygotowanymi z myślą o Saturnie) i Hyper, który pozwala nam dobrowolnie zrzucić ochraniacze, by odpalać specjalne techniki z większą niż normalnie szybkością.

 

Miłym dodatkiem jest Playback, który pozwala na zapisywanie stoczonych walk i odtwarzanie ich z możliwością wyboru preferowanej kamery.

 

Co warto dodać, japońska wersja różni się nieco od zachodniej. Mianowicie gęsto reklamował się w niej koncern Pepsi, co zaowocowało nawet obecnością Pepsimana wśród grywalnych zawodników. W Europie i Stanach lokowanie produktu i bonusową postać usunięto.

Wideo - Fighting Vipers

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper