Forza Motorsport - opis gry
Wydana w maju 2005 roku Forza Motorsport jest odpowiedzią Microsoftu na znaną z PlayStation markę Gran Turismo. Symulacyjne wyścigi powstały w siedzibie Turn 10 Studios, dając początek znanej i cenionej przez graczy marce, która po dziś dzień stanowi trzon xboksowych tytułów na wyłączność.
Deweloper oddał w w nasze ręce dokładnie 231 pieczołowicie odwzorowanych samochodów, których wachlarz rozciąga się od pospolitej Hondy Civic aż po mokre sny fanów motoryzacji w postaci bestii takich jak Ferrari Enzo i Audi R8. Wszystkie pojazdy można modyfikować tak optycznie, jak i mechanicznie, dostosowując ich wygląd do własnych preferencji i grzebiąc w elementach odbijających się na osiągach posiadanych w garażu aut. W trakcie samych wyścigów nad modelem jazdy czuwa zaawansowana, licząca nawet przeciążenia, fizyka i system zniszczeń, który realistycznie oddziałuje na blacharkę i właściwości jezdne sfatygowanych walką na ciasnych zakrętach fur. Co ciekawe, Microsoft nie uzyskał pozwolenia od producentów samochodów, by te po ostrych dzwonach mogły zaliczać szlif po asfalcie kołami do góry. W kwestii tras Forza Motorsport oferuje 30 lokacji będących mieszanką prawdziwych torów (m.in Silverstone, Laguna Seca, Tsukuba, Road America i kultowe Nürburgring Nordschleife) i osadzonych na ulicach metropolii świata fikcyjnych wyścigów.
Interesującą opcją jest możliwość oddania kółka w ręce sterowanego przez sztuczną inteligencję kierowcy, który bazując na naszym stylu jazdy postara się wygrać dla nas zlecone mu eventy. W kwestii trybów rozgrywki oprócz samotnego przebijania się przez tryb kariery i niezobowiązującej zabawy na wybranych torach, Turn 10 przygotowało także rozgrywkę sieciową. Online'owa sfera gry wykracza dalece poza możliwość brania udziału w wyścigach z innymi graczami poprzez Xbox LIVE, umożliwiając łączenie się w kluby oraz wymienianie się samochodami i ich ustawieniami za pomocą globalnej pajęczyny.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych