Front Mission Alternative

Front Mission Alternative

7,0
3 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
28.12.1997
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
28.12.1997

Front Mission Alternative - opis gry

Front Mission Alternative jest strategią czasu rzeczywistego wchodzącą w skład serii strategicznych gier RPG Front Mission. Została ona wydana w grudniu 1997 r. na konsolę PlayStation z późniejszą cyfrową wersją dla japońskiego PlayStation Network (października 2008). Zarówno za jej developing, jak i wydanie odpowiadała firma Square.

Akcja gry przenosi nas na kontynent afrykański do roku 2034, gdzie mimo zawierania wielu międzynarodowych sojuszy wciąż dochodzi do wielu konfliktów na tle politycznym, rasowym i etnicznym. Chcąc zapanować nad sytuacją, zewnętrzne rządy European Community (EC) i Oceania Cooperative Union (OCU) pomagają zwaśnionym stronom w utworzeniu podzielonej na pięć regionów Organization of African Consolidation (OAC). Niestety, po trzech latach względnego spokoju zabliźnione pretensje między stronnictwami eskalują w wojnę zwaną Afrykańskim Konfliktem. Z położonego najdalej na południu kontynentu South African United States (SAUS) wysłany zostaje zbrojny oddział IMAC (Independent Mobile Assault Company) pod wodzą sierżanta OCU Earla McCoya, aby za pomocą nowoczesnych maszyn bojowych Wanderwagen (WAW) sukcesywnie zwalczać akty agresji na sąsiednich terytoriach. Kiedy jednak wraz z posuwaniem się na północ kraju, oddział napotyka coraz szerszy opór ze strony innych WAWów i ich hybryd, wśród dowództwa pojawiają się pytania o prawdziwy powód przedłużających się walk...

Dalsza część tekstu pod wideo

Jako strategia czasu rzeczywistego, Front Mission Alternative różni się założeniami oraz rozgrywką od klasycznych odsłon serii. Misje prowadzone są bez podziału na tury na w pełni trójwymiarowych mapach, po których gracz może poruszać się trzema plutonami po trzy wanderwageny każdy. Ruch na mapie odbywa się poprzez wskazanie odpowiedniego punktu zbornego, do którego ma udać się pluton - jeżeli po drodze zostanie ujawniona lokalizacja pobliskich wrogich jednostek, zostaną one zaatakowane. Pomagać w tym będzie elastyczne AI oddziału, któremu przydzielić można ofensywne (walka na długi dystans) lub defensywne (osłona za pomocą tarcz i walka na krótki dystans) tendencje oraz priorytety w dobierania celów (wybrany, najbliższy lub wszystkie w zasięgu). Dostępne są także zrzuty zaopatrzenia, ostrzał artyleryjski na wybrane pozycje, a nawet możliwość wycofania jednostki z pola walki.

Podczas kampanii przegrana nie oznacza od razu końca gry - do każdej misji podchodzić możemy czterokrotnie, a takich "powtórek" wykonać podczas całej gry dwadzieścia. Nasze postępy oceniane są przez pryzmat wypełnionych w każdej misji zadań, za które otrzymujemy nagrody pieniężne oraz nowe części dla naszych WAWów. W zależności od naszych wyników dojść może do rozgałęzienia scenariuszy - porażka na konkretnej mapie otworzy nam drogę do innych misji i zakończeń niż wygrana na niej.

Front Mission Alternative wprowadza kilka rozwiązań zastosowanych potem w kolejnych odsłonach serii. W wymiany ognia wliczana jest zmienna zasięgu ustalająca celność wykonywanych przez obie strony ostrzałów (im dalej, tym spadek celności większy). Nowy zestaw montowanych na WAWach plecaków oferuje wybór m.in. dział przeciwrakietowych, czujników noktowizyjnych, silników odrzutowych, wyrzutni flar, radarów czy zakłócaczy ECM. Podczas wymiany ognia możliwe jest także przejście do trybu Cockpit Mode, w którym możemy obserwować akcję z wnętrza wanderwagena i aktywnie reagować na zaistniałą sytuację.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper