Left Alive - opis gry
Left Alive to strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby z elementami survivalu wyprodukowana przez Ilinx i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na PlayStation 4 i PC, a jego akcja rozgrywała się w uniwersum serii Front Mission. Funkcję reżysera pełnił przy nim Toshifumi Nabeshima, który wcześniej odpowiadał za serię Armored Core.
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się w uniwersum Front Mission, konkretnie między częścią piątą (która według pierwotnych założeń miała być ostatnia) a Evolved (strzelaniną z czasów PS3/X360 wyprodukowaną przez studio Double Helix Games).
Jest grudzień 2127 roku. Leżąca nad Morzem Czarnym Republika Garmonia rozpoczyna wojnę z Ruthenią. W środku wojennej zawieruchy znajduje się miasto Novo Slava, a w nim troje głównych bohaterów, którzy znaleźli się tam z różnych powodów.
Jest to Mikhail, wciąż trochę nieopierzony, ale mimo wszystko utalentowany pilot wanzera (nazwa tutejszych mechów). W swoim oddziale ma opinię sprawiającego kłopoty żółtodzioba. Po starciu z głównymi siłami Garmonii cudem przeżywa i zostaje odcięty od towarzyszy. Druga jest Olga, kobieta po przejściach. Obecnie funkcjonariuszka miejscowej policji, ale w przeszłości też pilotka wanzerów i członkini ruchu wyzwolenia Novo Slavy. Jedyna córka Olgi zginęła podczas zbrojnych starć między armią a rebeliantami, co skłoniło ją do odejścia z armii. Trzecia postać, czyli Leonid, należy do NGFP, organizacji walczącej o niepodległość Novo Slavy, choć zaczynał jako opłacany przez nią najemnik. Wraz z czasem przejął jednak jej ideały i stopniowo piął się po kolejnych szczeblach hierarchii. Jego los odmienia się nagle, gdy zostaje niesłusznie oskarżony o zamordowanie lidera grupy. Z więzienia wydostaje się po rozpoczęciu inwazji.
Rozgrywka
Left Alive to strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, w który duży nacisk położono na survival. Novo Slava, gdzie toczy się akcja gry, jest polem bitwy, po którym musimy poruszać się ze sprytem i planując niektóre ruchy. I choć fabuła nie jest nieliniowa, podczas rozgrywki mamy mieć sporo możliwości wyboru, jak przedzierać się przez miasto i radzić z przygotowanymi przez twórców wyzwaniami. Kiepskim pomysłem ma być dla przykładu strzelanie do wszystkiego, co się rusza, ponieważ w Novo Slavie amunicja nie leży na każdym kroku. Na wielu nieprzyjaciół trzeba będzie zastawiać pułapki.
Poza tym podejmowanie decyzji sprowadza się nie tylko do skradania i zabijania. W mieście znajdziemy też ocalałych, którym możemy pomóc. W takich sytuacjach może pojawić się kilka opcji dialogowych, od których wyboru (czasami mamy na to tylko kilka sekund) zależeć mogą losy spotkanych osób (lub nasze). NPC, warto dodać, mają swoje historie, a od “dobrych uczynków” zależy, jakie zakończenie zobaczymy.
W grze nie brakuje wanzerów, wielkich robotów, które można pilotować (albo pilotują je nasi przeciwnicy, co wiąże się z wymagającym starciem). To, kiedy i gdzie na nie trafimy zależy jednak od podejmowanych przez nas decyzji.
Ważny jest też crafting. Ze znalezionych materiałów możemy sobie sklecić użyteczne przedmioty, np. koktajle Mołotowa lub miny. Należy jednak pamiętać, że kieszenie podopiecznych nie są bezkresne, dlatego czasami trzeba wybierać, co ze sobą zabrać, a co zostawić.
Podczas rozgrywki pomaga nam sztuczna inteligencja o nazwie Koshka, dzięki której zyskujemy dostęp do map i innych przydatnych informacji.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych