Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Ocena wg platformy:

PS3 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
12.06.2008
Europa:
12.06.2008
Polska:
12.06.2008
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
12.06.2008
Europa:
12.06.2008
Polska:
12.06.2008

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - opis gry

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots to ostatnia numeryczna część japońskiej serii skradanek, stanowiąca zwieńczenie historii uniwersum Metal Gear. Stojący na czele studia Kojima Productions, Hideo Kojima, pracował nad każdym aspektem w procesie tworzenia gry. Jak zapewniał, MGS 4 miał być ostatnią częścią sagi, a już na pewno ostatnią, nad którą będzie pracował.

Fabuła „czwórki” splata ze sobą i wyjaśnia wszystkie wątki, jakie pojawiły się na przestrzeni kilkunastu lat. Solid Snake cierpi na chorobę przyspieszonego starzenia i zostało mu już niewiele ponad rok życia. To jednak wystarczająco dużo czasu, aby podjąć się ostatniej misji, jaką jest zlikwidowanie Liquida. Na świecie doszło do prywatyzacji armii, a brat bliźniak Snake’a kontroluje Outer Heaven - bazę-matkę PMC, czyli Prywatnych Kompanii Militarnych. Forma protagonisty nie jest najlepsza, jednak aby zakończyć erę ekonomii wojennej, ostatnia misja Old Snake’a musi zakończyć się sukcesem.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Guns of the Patriots zrezygnowało z części starych rozwiązań znanych z poprzedników, upodabniając się w sferze rozgrywki do panujących na rynku trzecioosobowych shooterów. Główny bohater może prowadzić ogień znad ramienia, jak również w FPP. Broń, jaką podniesie Snake, można upgrade’ować, zwiększając m.in. siłę, pojemność magazynka i zasięg. Mimo szerokich możliwości w prowadzeniu ostrzału, MGS 4 pozostało skradanką i dzięki większemu wachlarzowi ruchów oraz gadżetów (np. robot Mk. II)  można zaskoczyć przeciwnika na wiele sposobów. Twórcy dodali także pierścień, który informuje nas, z której strony nadciąga zagrożenie oraz wskaźnik z poziomem stresu. Podczas wykonywania zadań można załączyć sobie iPod’a i posłuchać utworów ze starych odsłon MGS oraz innych gier wydanych przez Konami.

 

Oprawa wizualna w czwartym MGS-ie stoi na bardzo wysokim poziomie, prezentując prawdziwe możliwości PlayStation 3, a design lokacji oraz postaci to najwyższa półka. Za ścieżkę dźwiękową po raz kolejny odpowiada amerykański kompozytor Harry Gregson-Williams i, podobnie jak w poprzednich odsłonach, wywiązał się ze swojego zadania wzorowo.

Wideo - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper