Metal Gear Solid HD Collection - opis gry
Metal Gear Solid HD Collection jest kompilacją gier z serii Metal Gear Solid wydaną na konsole PlayStation 3, Xbox 360 oraz PS Vita. W skład zestawu wchodzą: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 3: Snake Eater oraz Metal Gear Solid: Peace Walker. W wersji na PlayStation Vita zabrakło ostatniej z wymienionych części. Deweloperem gry było pierwotnie Kojima Productions, ale konwersji na nowe konsole Sony i Microsoftu dokonało amerykańskie studio Bluepoint Games.
Chronologicznie pierwszymi wydarzeniami są te, które przedstawia MGS 3. Fabuła „trójki” przenosi nas do 1964 roku, w okres Zimnej Wojny. Młody agent FOX, Naked Snake, wyrusza do radzieckich lasów z misją Snake Eater, która polega na wyeliminowaniu zdrajcy w postaci mentorki Snake’a - The Boss, oraz zneutralizowaniu maszyny zdolnej wystrzelić pocisk nuklearny z niemal każdego miejsca, Shagohoda. Część trzecia zawiera w sobie także dwie klasyczne odsłony serii, znane wcześniej posiadaczom komputerów MSX/MSX2, czyli Metal Gear oraz Metal Gear 2: Solid Snake.
MGS: Peace Walker stanowi kontynuację Snake Eater’a, przenosząc gracza do 1974 roku na Kostarykę, na teren której wkroczyły niezidentyfikowane siły zbrojne. Snake znany teraz jako Big Boss, zamierza rozwikłać zagadkę ataku na kraj bez armii. Historia przedstawiona w MGS 2 robi duży skok w przyszłość, w której syn Big Bossa, Solid Snake, rozpoczyna misję infiltracji statku, na pokładzie którego znajduje się prototyp nowego Metal Geara.
Metal Gear Solid to seria skradanek, ale w przypadku trzech tytułów wchodzących w skład HD Collection w każdy gra się nieco inaczej. W najstarszej z zamieszczonych na krążku odsłon, MGS 2: Sons of Liberty, akcję śledzimy z lotu ptaka, strzelając z widoku FPP i infiltrujemy pokład tankowca oraz platformę Big Shell. W „trójce”, aby przeżyć w niegościnnej dżungli należy się pożywiać oraz pozostawać w ukryciu, do czego przydaje się system kamuflażu. Naked Snake dysponuje także techniką CQC, polegającą na walce w zwarciu. MGS: Peace Walker swoją konstrukcją przypomina serialową formułę, w której misje podzielone zostały na mniejsze fragmenty. Oprócz zadań popychających fabułę do przodu, twórcy udostępnili szereg misji pobocznych. Usprawniono także sterowanie, zapożyczając interfejs z MGS 4. Najnowsza część w zestawie pozwala na grę w kooperacji, posiada także tryb multiplayer.
MGS 2 i MGS 3, które pierwotnie ukazały się na PS2, w HD prezentują się zaskakująco dobrze. Niewiele ustępuje im Peace Walker, który był jedną z najładniejszych pozycji na PSP. Muzyka to tradycyjnie dla tej serii najwyższa półka, a wszystkie zawarte w grze kompozycje w niezmienionej formie przeniesiono z oryginalnych wersji. Część funkcji w edycji na PS Vita zaprojektowano tak, by jak najlepiej wykorzystać dotykowy ekran konsoli. Wszystkie wersje doczekały się wsparcia trofeów/osiągnięć.
Komentarze (31)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych