Front Mission Evolved - opis gry
Front Mission Evolved jest strzelaniną TPP, stworzoną przez amerykańskie studio Double Helix Games i wydaną przez Square Enix na jesieni 2010 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Evolved jest spin-offem i zarazem pierwszym tytułem z serii Front Mission, który powstał poza Japonią.
Akcja Front Mission: Evolved rozgrywa się w bardzo dalekiej przyszłości, w roku 2171, 50 lat po wydarzeniach z „piątki”. Zaawansowana technologia pozwoliła ludziom na zbudowanie potężnych wind, które łączą powierzchnię planety ze stacjami kosmicznymi orbitującymi wokół Ziemi. Pewnego dnia dochodzi do incydentu, w czasie którego zostaje zniszczona jedna z wind znajdujących się na terenie UCS (odpowiednik USA). Amerykanie nie zastanawiają się zbyt długo nad tym, czy nie jest to jakaś prowokacja i od razu szykują kontruderzenie na swoich rywali z OCU (Wspólnotę Oceanii). We wszystko zamieszany zostaje protagonista, Dylan Ramsey, młody inżynier i pilot wanzerów. Pomaga on armii w zażegnaniu niebezpieczeństwa ze strony najeźdźców, po czym sam zostaje wcielony do wojska, od czego rozpoczyna się jego podróż w poszukiwaniu prawdy.
Evolved to shooter z krwi i kości, bardziej przypominający grę na licencji anime Gundam niż którąkolwiek wcześniejszą odsłonę Front Mission. Przez większość czasu zasiadamy za sterami wanzera, mobilnego mecha, uzbrojonego w najróżniejszej maści działka i wyrzutnie rakiet. Przemierzając kolejne plansze, likwidujemy stojących nam na drodze licznych przeciwników. Możliwości indywidualizacji wanzerów są ogromne. Opcji jest bardzo dużo, począwszy od bardzo lekkich konstrukcji, przez mechy wsparcia, roboty przeznaczone do walki wręcz, a na ciężkich wanzerach szturmowych i rakietowych kończąc. Autorzy oddali do dyspozycji gracza osiemnaście misji fabularnych, które najczęściej polegają na przemieszczeniu się z jednego punktu do drugiego, eliminując po drodze wszystkich przeciwników.
Od strony wizualnej Front Mission: Evolved jest bardzo nierówne. Architektura map została nadmiernie uproszczona, a otoczenie składa się w większości z kwadratowych budynków albo rozległych płaskich terenów. Zupełnym przeciwieństwem są natomiast wanzery i postacie pilotów.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych