Genesis Alpha One - opis gry
Genesis Alpha One to połączenie strzelanki, survivalu i roguelike z elementami tworzenia bazy. Za produkcję odpowiadało Radiation Blue, rolę wydawcy pełniło zaś Team 17. W tytule zadaniem graczy jest odnalezienie nowych planet do skolonizowania przez ludzi.
Gra nie stawia szczególnego nacisku na fabułę. Założenia są tu proste: jesteśmy kapitanem statku kosmicznego, którym poszukujemy planety mogącej być nowym domem dla ludzkości, ponieważ Ziemia chyli się ku upadkowi.
Rozgrywka składa się w gruncie rzeczy z dwóch części. Pierwsza to rozbudowywanie wspomnianego statku. Proces ten nieco się różni w zależności od tego, z jaką korporacją postanowimy na początku nawiązać współpracę. Decyzja ta ma wpływ na ilość rozmaitych zasobów, jakie otrzymujemy na starcie, komponentów do statku czy perki. Statek może być rozbudowywany w pionie lub poziomie, zaś sam proces przypomina nieco układanie klocków w Tetrisie. Moduły, które możemy skonstruować, to np. szklarnie pozwalające uprawiać rośliny, pomieszczenia dla załogi czy urządzenia do zdobywania surowców z kosmicznych odpadów.
Część druga to natomiast eksploracja. W takich sytuacjach przełączamy się na widok z perspektywy pierwszej osoby. Eksplorować możemy nasz statek kosmiczny, a następnie korzystać z rozmaitych jego dobrodziejstw, które własnoręcznie zamontowaliśmy (istnieje np. możliwość, by się sklonować), a także wszechświat. Mapa składa się z kilku generowanych proceduralnie sektorów, a jeden sektor to jeden system planetarny.
Odwiedzać możemy też oczywiście poszczególne planety, na których znajdziemy użyteczne materiały lub obiekty, których zeskanowanie pozwoli nabyć nowe perki. Tu i ówdzie nie brakuje też przeciwników (mogą oni również zaatakować nasz statek) utrudniających wykonywanie zadań. Pokonani pozostawiają po sobie fragmenty DNA, które też można wykorzystać do różnych zbożnych celów.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych