No Man's Sky, to produkcja indie autorstwa brytyjskiego studia Hello Games, znanego głownie z serii Joe Danger. Gra stworzona została w klimacie science-fiction i skupia się na eksploracji kosmosu.
Gracz podróżuje statkiem kosmicznym zwiedzając kosmos i odkrywając nowe planety z różnorodnym ekosystemem. Cała rozgrywka widziana jest z perspektywy perspektywy pierwszej osoby i pozwala nam dotrzeć wszędzie tak, gdzie sięga horyzont. Wykreowana na potrzeby gry galaktyka to skupisko miliardów różnych od siebie planet, po których gracze swobodnie przemieszczają się bez przerw na doczytywanie danych. Każdy podróżnik rozpoczyna swoją międzygwiezdną przygodę gdzieś na obrzeżach znanego wszechświata. Każdy na innej planecie, bez wyjątku. Stąd wyruszają w swoją podróż. Najpierw na pobliskie światy rodzimego układu planetarnego i dalej – w stronę serca galaktyki.
Dalsza część tekstu pod wideo
No Man's Sky to tak naprawdę ogromnie złożony algorytm wypluwający kolejne światy w losowy sposób, korzystając z przepastnych zasobów przygotowanego edytora. Raz wygenerowany nowy świat nanosi się na wspólną dla wszystkich mapę wszechświata i pozostaje dostępny dla kolejnych graczy. Jednak jednoczesne przeliczanie miliardów odrębnych lokacji takich rozmiarów jest oczywiście niemożliwe, dlatego odkryta planeta defragmentuje się zaraz po tym, jak zniknie swojemu odkrywcy z oczu. Zmaterializuje się ponownie, jak tylko ktoś pojawi się w jej pobliżu. Co ważne, generując się raz jeszcze, odtworzy się dokładnie w takim stanie, w jakim zastałeś ją po raz pierwszy.
Sam losowy zabieg dotyczy wszystkich pozostałych elementów galaktyki, stąd wszelkie pojazdy kosmiczne czy żywe istoty również nigdy się nie powtórzają. Prosty, acz genialny zarazem pomysł, pozbawiony widowiskowej mechaniki, jakiegokolwiek scenariusza czy konkretnego celu, budzący za to emocje, jakich wcześniej nie mieliśmy szansy doświadczyć.
Komentarze (30)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych