Gex

Gex

7,3
59 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PSone 7.2
SAT -
3DO -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
13.12.1995
Europa:
04.1996
Polska:
1996
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
13.12.1995
Europa:
04.1996
Polska:
1996

Gex - opis gry

Gex to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana i wydana przez Crystal Dynamics. Pierwotnie gra ukazała się 1994 roku na 3DO, ale jej konwersje trafiły jeszcze na PlayStation i Segę Saturn. Tytuł odniósł sukces, który przyczynił się do powstania dwóch kontynuacji (już w trójwymiarze).

Głównym bohaterem gry jest zamieszkujący Hawaje tytułowy gekon Gex, który na skutek osobistych doświadczeń uzależnia się od telewizji. Podczas jednego z maratonów zostaje wciągnięty do swojego telewizora przez niejakiego Reza, którego celem jest podbicie świat a z naszego podopiecznego uczynienie swojej maskotki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gex podczas przemierza różne etapy oparte tematycznie na programach telewizyjnych. Na każdym z nich gekon musi odnaleźć pilota do tv (czasami dwa), który posłuży mu do przejścia na następny poziom. Pomagają mu w tym umiejętności biegania, skakania, wspinania się po ścianach, walenia ogonem i używania jęzora do zbierania np. power-upów.

Na każdym poziomie gracz może odnaleźć portale do bonusowych etapów. Ich zaliczenie nagradzane jest specjalnym pilotem. Jeśli znajdziemy odpowiednią ich ilość, otrzymamy dostęp do bonusowego świata zwanego Planet X.

Co warto odnotować, wersje Gexa na PlayStation i Saturna nie pozwalały na zapisywanie gry (w przeciwieństwie do oryginału z 3DO). Podobnie jak np. w Pandemonium! gracz musiał używać haseł.

Gex był dobrze oceniany zarówno przez graczy i recenzentów. Jego sequel o podtytule Enter the Gecko oznaczał już jednak przejście w pełne 3D. Crystal Dynamics przy produkcji użyło wówczas silnika Tomb Raidera.

Wideo - Gex

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper