Gex 3D: Enter the Gecko - opis gry
Gex 3D: Enter the Gecko jest trójwymiarową platformówką wyprodukowaną przez Crystal Dynamics na PlayStation i Nintendo 64. Tytuł jest kontynuacją Gexa z PS/Saturna, do jego produkcji posłużył silnik Tomb Raidera. Na półki sklepowe gra trafiła w 1998 roku.
Gekon Gex, który po perypetiach ukazanych w pierwszej części stał się celebrytą, znów będzie musiał stawić czoło Rezowi podróżując przez światy oparte na wielu różnych popularnych filmach i programach telewizyjnych takich jak “Looney Tunes”, “Wyspa Giligana”, “Piątek trzynastego” czy “Gwiezdne wojny”. Wspomnieć warto, iż przy grze pracował jeden ze scenarzystów Simpsonów.
Wachlarz umiejętności Gexa nie uległ większym zmianom względem pierwowzoru. Jaszczur może atakować przeciwników swoim ogonem, odbijać się dzięki niemu, używać języka do łapania much oraz wykonać kopniak karate. Na niektórych poziomach przyjdzie mu poza tym wspinać się i pływać.
Gra jest nieliniowa co znaczy, że sami wybieramy jaki w danym momencie etap chcemy zaliczyć. Na każdym z nich odnaleźć możemy kilka pilotów do telewizora, które w odpowiednich ilościach mogą nam otworzyć dostęp do bossów lub dodatkowych poziomów. Zebranie absolutnie wszystkich pozwala z kolei obejrzeć bonusowe zakończenie.
Wersje z PlayStation i N64 dość wyraźnie się różnią. Ta druga została mocno pocięta. Ze względu na mogący pomieścić mniej danych nośnik wyrzucono niektóre bonusowe levele, jeden level normalny i sporo kwestii mówionych. W ramach zadośćuczynienia dodano etap parodiujący programy Jacquesa Cousteau - jedyny na N64, który umożliwia Gexowi pływanie.
Gra doczekała się bardzo pozytywnych ocen. Rok po premierze “dwójki” ukazała się trzecia część, która jednak zakończyła serię.
Komentarze (29)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych