Tomb Raider II - opis gry
Tomb Raider II to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Core Design i wydana przez Eidos Interactive w 1997 roku. Gra ukazała się tylko na PC i PlayStation. Podobnie jak część pierwsza “dwójka” odniosła wielki komercyjny sukces.
Główną bohaterką wciąż pozostaje oczywiście Lara Croft, archeolog poszukująca pozostałości po starożytnych cywilizacjach. Tym razem fabuła gry obraca się wokół sztyletu Xian, którego chińscy cesarze używali do dowodzenia swoimi armiami. Według legend tybetańscy mnisi ukryli go przed światem gdzieś w Wielkim Murze, bowiem wbity w serce pozwalał posiadaczowi przemienić się w smoka. Croft badając wiarygodność tych podań dowiadując się, że artefaktu szuka również pewien wenecki gangster, co staje się punktem wyjścia dla jej kolejnych perypetii.
Gameplay Tomb Raider II buduje na fundamentach pierwowzoru, wprowadzając także kilka nowych rozwiązań i usprawnień. Zwiększył się np. arsenał bohaterki. Twórcy oddali nam do dyspozycji granatnik, karabin M16, pistolety maszynowe (zastępujące magnum) oraz harpuny służące do walki pod wodą. Nowe są również flary rozświetlające ciemne pomieszczenia i pojazdy - motorówka oraz skuter śnieżny.
Każdy poziom wymaga rozwiązywania zagadek, poszukiwania przedmiotów niezbędnych do poczynienia progresu i wykazania się zręcznością przy pokonywaniu przeszkód, choć w drugiej części większy nacisk położono na walkę. Powracają sekrety znane z “jedynki”, ale teraz nie otrzymujemy za nie bonusa od razu. Na każdym poziomie znajdują się ich trzy sztuki trzy i trzy musimy zdobyć, by zostać nagrodzonym. Trud wynagradza przeważnie amunicja oraz medykamenty, rzadziej broń.
W Tomb Raider II rozbudowano rezydencję bohaterki, która służy rozwijaniu umiejętności, pozwalając graczowi na ogarnięcie sterowania. Podczas tych ćwiczeń wiernie biega za nią nawet jej lokaj z filiżankami herbaty, co przyczynia się do rozluźnienia atmosfery.
Druga odsłona Tomb Raidera odniosła wielki sukces komercyjny, ale jej oceny były nieco słabsze od oryginału głównie ze względu na zbyt mała ilość dodatków, które w znaczący sposób nie zmieniły rozgrywki. Sami twórcy przyznali zresztą, że “dwójka” była w fazie planowania jeszcze przed wydaniem pierwowzoru.
Komentarze (32)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych