Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PSone 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
19.11.1998
Europa:
19.11.1998
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
19.11.1998
Europa:
19.11.1998

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - opis gry

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Core Design. Za jej wydanie odpowiada Eidos Interactive. Trzecia część Tomb Raidera, podobnie jak poprzedniczki, odniosła spory sukces rozchodząc się w ponad sześciu milionach egzemplarzy. Gra ukazała się na PlayStation oraz PC. 

W “trójce” gracz wciela się ponownie w postać archeolog Lary Croft. Tym razem zwiedzi ona różne części świata w poszukiwaniu pozostałości po meteorycie, który w zamierzchłej przeszłości uderzył Ziemię, przetrzebiając życie pod niektórymi szerokościami geograficznymi. Narracja w grze ma związek z rozgrywką, bowiem po zaliczeniu pierwszego wypadu, w trakcie którego bohaterka odwiedzi Indie, będziemy mogli sami wybrać miejsce, w które chcemy się udać. Do wyboru są tropikalna wyspa na Południowym Pacyfiku, Londyn oraz Nevada. Historię zwieńczy wycieczka na Antarktydę.

Dalsza część tekstu pod wideo

W kwestii rozgrywki Tomb Raider III usprawnia formułę poprzednich części. Lara potrafi teraz nie tylko biegać, skakać, pływać i turlać się, ale także czołgać, biegać sprintem oraz kołysać gdy uczepiona jest jakiegoś elementu otoczenia (np. winorośli). Sprint reguluje wskaźnik staminy - jeśli pasek się wyczerpie, bohaterka wróci do normalnego tempa.

W “trójce” silny jest nacisk na walkę, innymi słowy mniej jest tutaj eksploracji ruin i aspektów przygodowych. Arsenał składa się ze standardowych pistoletów z nieograniczoną ilością amunicji, shotguna, granatnika, używanych pod wodą harpunów, uzi oraz nowych broni - pistoletu Desert Eagle, karabinu MP5 i wyrzutni rakiet. Sporą nowość stanowią fragmenty skradankowe. W Strefie 51 Croft będzie musiała bowiem unikać strażników, by nie zamknąć sobie drogi ucieczki.

Tomb Raider III przedstawił nowy system zapisu gry. Save można było zrobić w każdej chwili, ale potrzebowaliśmy w tym celu kryształów. Rozwiązanie to zaimplementowano tylko w wersji na PlayStation (na PC nie było podobnych ograniczeń).

Wideo - Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper