MediEvil - opis gry
MediEvil jest grą action-adventure w groteskowej otoczce, wyprodukowaną przez Sony Computer Entertainment Cambridge Studio i wydaną przez Sony w 1998 roku na PlayStation. Jej remake ukazał się siedem lat później na PlayStation Portable.
Głównym bohaterem historii jest trupi rycerz sir Daniel Fortesque, który po stu latach od kompromitującej dla siebie przegranej otrzymuje szansę zmazania plamy na honorze. A wyglądało to tak:
W 1286 roku królestwo Gallowmere zamierza podbić czarnoksiężnik Zarok wraz ze swoją armią umarlaków. Po przeciwległej stronie staje bohaterski sir Daniel, jednak ginie trafiony pierwszą serią łuczników. Według oficjalnych przekazów udaje mu się zabić Zaroka, lecz mimo odparcia sił ciemności prawda wygląda zgoła inaczej.
Mija wiek i Zarok wraca z ukrycia. Rzuca nad Gallowmere czar, który wskrzesza umarłych, a wraz z nimi samego Daniela, z którego po latach rozkładu pozostał głównie szkielet. Bohater widzi w tym szansę trafienia w poczet największych bohaterów, dlatego rusza przez całą krainę, by już raz na zawsze rozprawić się z czarnoksiężnikiem.
Zanim Daniel ostatecznie upora się z Zarokiem zawita do wielu różnych miejsc, w których ugościły się umarlaki i inne co najmniej interesujące osobistości. Odwiedzi między innymi cmentarz, miasteczko, szpital dla obłąkanych, las, latający statek widmo oraz wiele innych. Na każdym z tych poziomów będzie musiał wykonać szereg czynności, by dotrzeć do końca, co sprowadzi się głównie do odszukiwania run otwierających nowe przejścia (nie zabraknie jednak innych zagadek).
Do dyspozycji gracza oddano wiele różnych broni, takich jak miecze, łuki, kusze, a nawet udka kurczaka i błyskawice. Daniel może też używać tarczy. Część z tych rzeczy znajdziemy przemierzając Gallowmere (lub je kupując/usprawniając za zdobywane złoto), inne jednak dostępne są tylko po uprzedniej wizycie w Hali Bohaterów. Można się tam dostać, jeśli w każdym miejscu ubijemy odpowiednią ilość przeciwników i zgarniemy ukryty gdzieś kielich. Po zdobyciu wszystkich i zaliczeniu głównego wątku będziemy mogli obejrzeć prawdziwe zakończenie.
Stan zdrowia (jeśli można tak w ogóle napisać o Danielu) odzwierciedla zielony pasek, a liczba “żyć” zależy od butelek z życiodajną zieloną energią. Gdzieniegdzie znajdujemy fontanny, dzięki którym możemy je napełnić. Niestety, nie są one wieczne pomimo możliwości wracania do wcześniej zaliczonych miejscówek. Wyschnięte źródełko znika na zawsze, więc musimy uważać.
MediEvil to klasyk epoki PlayStation. Była to jedna z pierwszych gier, które wykorzystywały funkcje Dual Shocka. Jako ciekawostkę warto dodać, iż prace nad tytułem rozpoczęło jeszcze niezależne Millennium Interactive. Sony kupiło studio z całym dobrodziejstwem inwentarza po zapoznaniu się z demonstracyjnym buildem.
Komentarze (56)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych