Super Mario 64 - opis gry
Super Mario 64 to platformówka wyprodukowana i wydana na start Nintendo 64 w 1996 roku. Gra powszechnie uchodzi za jeden z kamieni milowych elektronicznej rozrywki, oferując rozgrywkę w pełni trójwymiarowym środowisku. Super Mario 64 jest jednym z najlepiej ocenianych tytułów w historii branży.
Fabuła, jak to w przypadku Super Mario bywa, jest minimalistyczna - otóż księżniczka Peach została porwana przez Bowsera, a Mario jest zmuszony ruszyć jej na ratunek. Istotną rolę odgrywa w grze jej zamek, swoista baza wypadowa, który składa się z trzech stref (poza nim mamy jeszcze dostęp do miejsca, w którym możemy na spokojnie zapoznać się z bogatą listą umiejętności naszego podopiecznego). Zadaniem Mario -- poza tym najbardziej oczywistym związanym z uratowaniem lubej -- jest używanie znajdujących się w zamku bram (pod postacią obrazów) prowadzących do poziomów z gwiazdkami strzeżonymi przez pomagierów Bowsera. Tych jest łącznie 120.
Rewolucyjność Super Mario 64 polegała na bezprecedensowej w swoim czasie swobodzie - gra wrzucała nas do trójwymiarowego świata, po którym mogliśmy poruszać się bez większych przeszkód. Poszczególne etapy wypchane są tu rozmaitą, niepozwalającą się nudzić zawartością, jak choćby wymyślnymi przeciwnikami, a także istotkami nastawionymi przyjaźnie, proszącymi nierzadko o zrealizowanie jakiejś prośby. Gwiazdki otrzymujemy za zaliczenie danego etapu bądź po wykonaniu innego zadania sugerowanego/podpowiadanego przez grę. Atrakcji jest dużo - walczymy z bossami, ścigamy się, rozwiązujemy zagadki, kolekcjonujemy monety itd. Wraz z kolejnymi gwiazdkami otrzymujemy dostęp do nowych poziomów. Przygotowano także opcjonalne levele niezbędne, by zaliczyć SM64 na sto procent.
Lista umiejętności Mario jest pokaźna - wąsaty hydraulik potrafi biegać, skakać, czołgać się, pływać (przez ograniczoną ilość czasu), wymierzać kopniaki, odbijać się od ścian, by dostać się normalnie niedostępne miejsca i robić jeszcze inne rzeczy. Ale to nie wszystko. W zależności od poziomu jest tego jeszcze więcej za sprawą power-upów. I tak Wing Cap umożliwia latanie, Metal Cap daje odporność na niektóre obrażenia i sprawia, że nie straszna nam zawierucha, a Vanish Cap to w zasadzie czapka niewidka pozwalająca pokonywać niektóre przeszkody. Mario może się nawet wystrzeliwać z armat pokonując dalekie odległości (jeszcze większe gdy posiada na stanie czapeczkę ze skrzydełkami).
Komentarze (55)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych