Golden Sun

Golden Sun

8,7
42 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Camelot Software Planning
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
01.08.2001
Europa:
22.02.2002
Producent:
Camelot Software Planning
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
01.08.2001
Europa:
22.02.2002

Golden Sun - opis gry

Golden Sun to gra RPG wyprodukowana przez Camelot i wydana przez Nintendo na Game Boy Advance. Tytuł początkowo powstawał z myślą o Nintendo 64, co więcej, pierwotnych założeniach Golden Sun oraz jego sequel o podtytule The Lost Age miał stanowić jedną całość, lecz ze względu na ograniczone możliwości sprzętu powstały w rezultacie dwie gry.

Akcja gry toczy się w świecie Weyard - na pierwszy rzut oka niby normalnym, z oceanami i kilkoma kontynentami, ale jednocześnie… płaskim. Głównym bohaterem w produkcji Camelot jest cichy protagonista, Isaac, tak zwany Adept, czyli ktoś, kto potrafi posługiwać się telekinezą. Punktem wyjścia dla jego historii jest konflikt między Angarą (jego rodzinnymi stronami) oraz magami z wyspy Gondowan. Ci chcą zniszczyć Angarę za pomocą czterech magicznych kamieni w związku z czym ktoś musi je odbić…

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywka przywodzi na myśl wiele innych japońskich eRPeGów. Podróżujemy tu po krainie fantasy wypełnionej wieloma innymi postaciami, walczymy z potworami i rozwijamy naszych podopiecznych (czteroosobowe ekipy). Gra przypomina trochę serię The Legend of Zelda, ponieważ sporą ilość czasu spędzamy w rozmaitych dungeonach zmagając się z mniej lub bardziej wymyślnymi łamigłówkami. Warte odnotowania jest to, że mogą one wymagać użycia umiejętności używanych zwykle w trakcie pojedynków.

 

W Golden Sun mamy do czynienia z losowymi starciami, podczas których dynamicznie pracująca kamera tworzy efekt pseudo-3D. Jedną z cech szczególnych systemu walki jest obecność summonów, tutaj określanych jako Djinny. Istoty te mają podwójne znaczenie - nie tylko są w stanie odpalać specjalne ataki, ale także wpłynąć na rozwój postaci.

 

Poza głównym wątkiem gra posiada specjalny tryb, w którym do walki możemy wystawiać ekipę przeniesioną z właściwej rozgrywki. Walczyć w takiej sytuacji możemy z konsolą lub z drugim graczem.

Wideo - Golden Sun

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper