Gradius 2 - opis gry
Druga część z serii Gradius wyprodukowana i wydana przez Konami w marcu 1988 r. wyłącznie na rynek japoński na konsolę Famicom.
W grze wcielamy się w pilota kosmicznego myśliwca Vic Vipera, który po raz kolejny rusza na misję ratowania świata przed wrogimi kosmitami.
Rozgrywkę zaczynamy od wyboru jednego z 4 dostępnych zestawów broni. Podczas właściwej gry będziemy mogli odblokowywać poszczególne elementy uzbrojenia po zdobyciu odpowiednich bonusów. Lot zaczynamy ze zwykłym słabym działkiem, podobnie jak w Contrze. Pierwsze fale przeciwników w każdej planszy są niemalże nieszkodliwe, służą głównie do zebrania wspomnianych bonusów i wzmocnienia naszego arsenału. Można tu wymienić torpedy, bomby, laser, działko pulsacyjne, pole siłowe czy tez "opcje" będące znakiem rozpoznawczym serii. Są to, powiedzmy sondy poruszające się za naszym myśliwcem atakujące symultanicznie do jego wystrzałów. W efekcie wygląda to tak, że gdy zbierzemy 4 opcje zamiast jednego myśliwca mamy 5 jednocześnie.
Kolejne etapy są zróżnicowane w klasycznym stylu. Znajdziemy tu plansze poświęcone poszczególnym żywiołom gdzie np. ogniste gdzie atakują nas smoki, z gwiazd buchają jęzory ognia oraz "zimowe" gdzie będą nas gnieść lodowe bloki. Napotkamy też tradycyjnie głowy z Wysp Wielkanocnych (moai). Na końcu zawsze czyha na nas boss lub nawet kilku po kolei. Poziom trudności jest zdecydowanie z wyższej półki mimo nielimitowanej ilości kontynuacji i możliwości zdobycia dodatkowego życia po każdorazowym zebraniu 30.000 pkt.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych