Gradius V - opis gry
Gradius V to scrollowana strzelanka (tzw. shmup) wyprodukowana przez specjalizujące się w gatunku studio Treasure (przy produkcji pomagało również G.rev) . “Piątka” byłą pierwszą od czasów trzeciej części odsłoną Gradiusa, która ukazała się na konsolach. Premierę tych tytułów dzieliło piętnaście lat.
W kwestii rozgrywki Gradius V to standardowy shmup, choć z oprawą graficzną podciągniętą do współczesnych sobie standardów. Założenia są proste - ciśniemy w jedną stronę niszcząc nadciągające chmary przeciwników (kosmitów zagrażających ludzkości) oraz omijamy przeszkody, np. poprzez manewrowanie w ciasnych przejściach. Poziom trudności został dostrojony, by nie frustrować graczy, którzy nie mieli okazji doświadczyć klasycznych shmupów, co w efekcie oznacza, że, po pierwsze, trudniej zniszczyć nasz statek (piksel będący jego piętą achillesową, w którą należy uderzyć, jest mniejszy), a w razie skuchy możemy zacząć od miejsca, gdzie nas zniszczono. Więcej - utrata wszystkich żyć wcale nie zmusza, byśmy całą przeprawę zaczynali od nowa.
Gradius V oferuje zmagania dla jednej i dwóch osób. W tym drugim przypadku gracze działają razem. Przed nowym poziomem zostajemy przenoszeni do menu, w którym wybieramy najbardziej odpowiadające nam power-upy. Ale to nie wszystko jeśli chodzi o ustawienia. Gracze mogą również odblokować opcję Weapon Edit pozwalającą podpiąć do statku pożądane bronie - tu zresztą poczyniono ukłon w stronę fanów, bo niektóre zabawki pochodzą z poprzednich części serii.
Oprócz standardowego, ‘kampanijnego’ trybu istnieje również “Score Attack”, w którym, jak łatwo się domyślić, chodzi o nabicie możliwie największej liczby punktów. Mykiem dość unikalnym dla piątego Gradiusa jest opcja kontrolowania klonów statku, power-upa dość często spotykanego w innych shmupach. Możemy wpłynąć na jego położenie i kierunek wystrzału.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych