Grow Home - opis gry
Grow Home to gra action-adventure wyprodukowana przez Ubisoft Reflections z myślą o komputerach osobistych i PlayStation 4. Tytuł był nazywany przez niektórych ‘platformerem wertykalnym’, czego powodem był fakt, iż podopieczny gracza poruszał się tu przede wszystkim w górę i w dół, a nie na boki.
W grze kierujemy poczynaniami robota o nazwie B.U.D. (Botanical Utility Droid). Zostaje on wysłany na obcą planetę, by zdobyć nasiona, które pomogą przeżyć mieszkańcom jego świata. Najpierw jednak musi wyhodować roślinę liczącą dwa tysiące metrów, która pozwoli mu wykonać to zadanie.
B.U.D. rozpoczyna swoje zmagania na ziemi. Zasadniczo założenia gry stawiają przed nami zadanie wspięcia się na wysokość dwóch tysięcy metrów, ale po drodze mamy swobodę ruchów (tzn. jeśli teren na to pozwala). Robot posługuje się w tym celu swoimi rękami, za które odpowiadają dwa oddzielne przyciski. Gdy nie wykonuje żadnej szczególnej czynności, ruchy jego kończyn są generowane proceduralnie, co daje wrażenie zabawnej niezdarności.
Planeta składa się z czterech ‘warstw’ różniących się tematycznie. Oczywiście postęp nie zależy wyłącznie od małpiej zręczności. Czasami trzeba też ruszyć trochę głową. Objawia się to w konieczności właściwego wypuszczenia tzw. ‘gwiezdnych pędów’, które pozwolą nam dostać się w nowe rejony. Zwykle jeden nie wystarcza, toteż wymaga się byśmy umiejętnie manipulowali kilkoma.
Poza głównym celem możemy też zaangażować się w misje poboczne polegające na badaniu innych roślin i zwierząt zamieszkujących planetę. Co jednak warto dodać, lokalna fauna i flora nie zawsze jest nastawiona do nas neutralnie.
Z czasem zdolności robota mogą ewoluować, choć wymagane są do tego energetyczne kryształy, które można zdobyć w trakcie przygody eksplorując otoczenie. B.U.D. może się np. dłużej utrzymywać w powietrzu, używać kamery z zoomem itd.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych