Halo: Reach - opis gry
Rok po wydaniu Halo 3: ODST przyszedł czas na ostatnie spotkanie Bungie z marką, którą deweloper trzymał w rękach niemal od dekady. Twórcy w trakcie procesu produkcji nie kryli się z tym, że w przypadku Reach pozwolą sobie na dużo większą niż zwyklę dozę eksperymentów i nowości, co grze wyszło wyłącznie na dobrze.
Postać Chiefa ponownie została pominięta, by skupić się na znanej z osadzonych w realiach uniwersum książek bitwie o planetę Reach. Miała ona miejsce jeszcze przed wydarzeniami znanymi z Halo: Combat Evolved z pierwszego Xboksa. Główni bohaterowie wchodzą w skład jednostki Noble Team - oddziału Spartan walczących w obronie jednej z ziemskich kolonii, tytułowego Reach.
W Halo: Reach graczom przyszło wcielić się w szóstego członka Noble Team zwanego Noble Six, który bądąc wraz z towarzyszami na rutynowym patrolu napotyka siły zwiadowcze Covenantów, by w późniejszych fragmentach gry wziąć udział w pełnoprawnej wojnie o utrzymanie planety pod ludzką kontrolą. Całkowitym novum w serii pod względem gameplayu jest misja osadzona w przestrzeni kosmicznej nad Reach, gdzie jako pilot kosmicznego myśliwca prowadzimy zajadłe dog-fighty z jednostkami obcych. Pojawiło sie też nowe uzbrojenie - wysłużone Battle Rifle zastąpił karabin DMR, do dyspozycji graczy oddano także zabawki typu granatnik czy Needle Rifle będący wariacją na temat doskonale znanego fanom Needlera.
Nie obeszło się również bez zmian w obrębie multiplayera. Nowe mapy to standard w wypadku kolejnych odsłon serii. Twórcy poszli o wiele dalej i zaproponowali kontrowersyjne wśród społeczności sieciowych graczy Halo Armor Abilities powiązane z kolejną nowością w postaci load-outów. Przed rozpoczęciem każdego meczu gracze wybierają startowy ekwipunek i przynależącą do niego umiejętność - jet-pack, możliwość otoczenia się niszczącą pojazdy tarczą, sprint lub optyczny kamuflaż.
Piąta odsłona serii Halo odniosła ogromny sukces, ciesząc się zarówno popularnością wśród fanów, jak i recenzentów, którzy nie żałowali grze ocen z najwyższego przedziału skali. Kolejna wydana 6 listopada 2012 roku część jest już dziełem powołanego przez Microsoft do zajmowania się marką Halo studia 343 Industries. Samo Bungie podpisało zaś kontrakt z Activision-Blizzard i pracuje obecnie (styczeń 2013) nad tajemniczym projektem mającym łączyć mechanikę FPS-a z grą typu MMO.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych