Homeworld: Deserts of Kharak - opis gry
Homeworld: Deserts of Kharak to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Blackbird Interactive i wydana przez Gearbox Software na komputery osobiste. Gra była prequelem Homeworld z 1999 roku, według niektórych jednego z najlepszych RTS-ów w historii.
Akcja rozgrywa się dokładnie 106 lat przed wydarzeniami ukazanymi w oryginalnym Homeworld, na tytułowej pustynnej planecie Kharak. Planeta stopniowo obumiera, co doprowadza do coraz częstszych konfliktów o kurczące się surowce. Prawdziwe problemy rozpoczynają się jednak dopiero wtedy gdy odkryty zostaje tajemniczy obiekt zwany też “obiektem Jaraci”. Pierwsza ekspedycja, która zostaje doń wysłania nie wraca, z losami drugiej zapoznamy się sami.
Kampania składa się w sumie z trzynastu misji. Rozgrywka przywodzi na myśl klasyczne RTS-y - sprowadza się przede wszystkim do gromadzenia surowców, konstruowania nowych jednostek i wysyłania ich do boju. Podczas zmagań towarzyszy nam wielka mobilna baza, do której zebrane surowce trafiają i w której powstają nowe jednostki (w Deserts of Kharak dostępne są swoją drogą tylko pojazdy). Jeśli zostanie ona zniszczona, przegrywamy.
Oprócz surowców ważną rolę odgrywają też artefakty. Za ich pomocą możemy usprawniać bazę - jej uzbrojenie, osłony a także systemy chłodzenia. To ostatnie ma niebagatelne znaczenie, ponieważ im więcej korzystamy z rozmaitych funkcji bazy, tym bardziej się ona przegrzewa.
Podczas bitew warto mieć na względzie kształt terenu. Dla przykładu wojska znajdujące się na szczycie wydmy będą miały wielką przewagę nad nacierającym przeciwnikiem.
Jeśli chodzi o jednostki, to mamy do czynienia tylko z pojazdami. Każda z nich posiada unikalne zdolności pasywne i aktywne.
Deserts of Kharak oprócz singla oferuje też tryb multiplayer.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych