Hearts of Iron IV - opis gry
Hearts of Iron IV to gra strategiczna osadzona w reliach II wojny światowej wyprodukowana i wydana przez studio Paradox Interactive. Tytuł ukazał się tylko na komputerach osobistych (Windows, OS X oraz Linux).
Hearts of Iron IV pozwala nam rozegrać bitwy II wojny światowej, ale daje nam przy tym niemało swobody w kreowaniu własnej kampanii. Innymi słowy, nie musimy się trzymać historycznych realiów (choć jeśli chcemy to oczywiście jest i taka możliwość). Grając np. jako III Rzesza możemy przed starciem z Aliantami przejąć kontrolę nad jakimś państwem w Ameryce Południowej. Albo odłożyć atak na Polskę a zamiast tego zaoferować jej Słowację w zamian z Gdańsk. Do wyboru mamy sporo państw, jednak tylko osiem z nich ma bardziej rozbudowaną kampanię osadzoną głębiej w historycznych realiach. Cele w przypadku pozostałych są takie same i gra nimi wygląda podobnie.
Podczas rozgrywki niezwykle istotne znaczenie ma “kapitał polityczny”. Im jest on większym, tym więcej możemy. Kapitał może posłużyć do poprawienia relacji z innym państwem, albo -- to już wymaga większej jego ilości -- zainicjowania gdzieś zamachu stanu. Różne państwa mają kapitał polityczny na różnym poziomie. U wspomnianej III Rzeszy jest on akurat bardzo wysoki. Innym czynnikiem ważnym dla naszego sukcesu jest rozwój technologii (ukazanej w formie drzewek). Bez niej bowiem daleko nie zajdziemy. W trakcie rozgrywki będziemy musieli podejmować decyzje, na czym konkretnie się skupić i co przyniesie armii największą korzyść.
Podczas bitew możemy układać plany, które następnie wykonuje sztuczna inteligencja. A jeśli sytuacja tego wymaga, jesteśmy w stanie je zmienić. Gra na bieżąco informuje nas o stopniu zaawansowania strategii i procentowych szansach na jej powodzenie. Plany można też wspierać np. nalotami z powietrza.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych