Halo Wars 2 - opis gry
Halo Wars 2 to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana wspólnie przez 343 Industries i Creative Assembly i wydana przez Microsoft. Tytuł ukazał się na komputerach z systemem Windows 10 oraz na konsoli Xbox One.
Developing
Halo Wars 2 to kontynuacja wydanego w 2009 roku Halo Wars. Gra, w odróżnieniu od oryginału, nie została stworzona przez Ensemble Studios, które wkrótce po premierze ‘jedynki’ zostało zamknięte. Stąd nowa ekipa tworząca sequel, czyli odpowiedzialne za cenioną serię Total War brytyjskie studio Creative Assembly.
Fabuła
Akcja rozgrywa się blisko trzydzieści lat po wydarzeniach ukazanych w części pierwszej i niedługo po tych, które fani uniwersum mogą znać z Halo 5 Guardians. Załoga statku Spirit of Fire po wybudzeniu z kriogenicznego snu i po dryfowaniu w przestrzeni kosmicznej przez prawie trzy dekady (początek tej ‘podróży’ to jednocześnie zakończenie Halo Wars) dociera do Arki, miejsca, w którym tworzone są pierścienie halo. Tam oddział Spartan napotkał na swej drodze Banished, grupę Covenantów dowodzoną przez słynącego z okrucieństwa Atrioxa.
Gameplay
Jeśli chodzi o rozgrywkę, Halo Wars 2 to dość klasyczna strategia czasu rzeczywistego. W grze występują dwie frakcje: siły United Nations Space Command, czyli ludzie, oraz wspomniani wyżej Banished zastępujący Covenantów. Podobnie jak w innych RTS-ach podczas zmagań nasze zadania polega na rozbudowywaniu bazy i produkowaniu jednostek. Te, zgodnie z zasadami papier-nożyce-kamień, mają swoje wady i zalety. Dla przykładu: piechota dobrze radzi sobie z artylerią, ale gorzej idzie jej z jednostkami latającymi, z którymi z kolei radzi sobie artyleria. Kampania składa się w sumie z trzynastu misji, podczas których przyjdzie nam wykonywać rozmaite wytyczne. Można ją ogrywać także w multi (kooperacja).
Oprócz kampanii dostępny jest też tryb Skirmish (staczać bitwy możemy z innymi graczami bądź sztuczną inteligencją) oraz kilka trybów multiplayerowych (grać może maksymalnie sześć osób) i tak zwany Blitz Mode. Jeśli chodzi o te pierwsze, to do wyboru mamy Deathmatch (wygrywa ostatni gracz na polu bitwy), Stronghold i Domination, gdzie musimy przejąć kontrolę nad bazami lub punktami na mapie.
Na szczególną uwagę zasługuje system Blitz inspirowany karciankami. Nie gromadzimy w nim surowców, które pozwalają nam rozbudowywać nasze siły, ale karty symbolizujące poszczególne obiekty i jednostki. Te zdobywamy w trakcie kampanii lub wykonując codzienne oferowane wyzwania.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych