Command & Conquer Remastered Collection - opis gry
Command & Conquer Remastered Collection to wydanie zbiorcze oferujące dwie pierwsze części serii Command & Conquer w zremasterowanej formie. Składanka ukazała się na komputerach. Za jej produkcję odpowiadało Petroglyph założone przez byłych pracowników Westwood Studios, producenta pierwowzorów.
W ramach wydania udostępniono:
: Tiberian Dawn
Command & Conquer rozwija formułę Dune II, gry, która powszechnie uchodzi za protoplastę RTS-ów. Setting jest tym razem jednak bardziej inspirowany współczesnością, a konkretnie wojną w Zatoce. Fabuła opowiada o rywalizacji dwóch fikcyjnych organizacji: The Brotherhood of Nod oraz Global Defense Initiative. Sami możemy wybrać odpowiadającą nam frakcję, a następnie spróbować zaliczyć pewną liczbę misji składających się na jej kampanię. Historię opowiadają tu wstawki FMV z udziałem prawdziwych aktorów.
C&C opiera się na schemacie charakterystycznym dla RTS-ów. Z grubsza wygląda to tak, że najpierw musimy wybudować bazę, następnie zgromadzić surowce, które dadzą nam dostęp do środków umożliwiających rozbudowanie sił, a na końcu rozbudować owe siły na tyle, żeby były w stanie poradzić sobie z przeciwnikiem. Wspomniane frakcje nieco różnią się od siebie. Siły GDI są generalnie wytrzymalsze i dysponują większą siłą ognia, natomiast Nod specjalizuje się w niekonwencjonalnych metodach prowadzenia działań wojennych. Celem większości misji w obu kampaniach jest zniszczenie bazy nieprzyjaciela. Oczywiście wszystko toczy się w czasie rzeczywistym, co oznacza, iż druga strona nie czeka aż skończymy przygotowania i działa cały czas na własną rękę. Jeśli będziemy zbyt długo zwlekać, sama zacznie atakować.
Akcja gry toczy się w latach 50. XX wieku, a konkretnie rzecz biorąc w alternatywnej wersji dziejów. Historia poszła inną ścieżką, ponieważ Albertowi Einsteinowi udało się stworzyć wehikuł czasu i wyeliminować Adolfa Hitlera jeszcze przed dojściem do władzy. Ale choć jedno zagrożenie zostało wyeliminowane, pojawiło się drugie - Związek Radziecki, który zamierza wyruszyć na podbój Europy.
Podobnie jak w głównej serii, przed rozpoczęciem zmagań wybieramy pożądaną stronę konfliktu. Każda posiada własną kampanię z unikalnym wątkiem fabularnym. Różnice odbijają się też na rozgrywce, bowiem i alianci, i ZSRR mają pewne swoje wady i zalety. Tam, gdzie górują ci pierwsi drudzy mogą dołować i vice versa. Dla przykładu Sowieci dysponują bardziej wytrzymałymi pojazdami, lecz z drugiej strony są one wolne i dużo kosztują. Albo jeszcze inny przykład - Sowieci mają jednostki lepiej radzące sobie z ofensywną wojsk naziemnych nieprzyjaciela, ale też kiepski jest ich potencjał na morzu.
Nowości - Command & Conquer Remastered Collection
Obie gry zostały zremasterowane w rozdzielczości 4K (odnowione zostało także ponad siedem godzin ścieżki dźwiękowej), zmodyfikowano ich interfejs, sterowanie, tryb multiplayer/funkcje sieciowe, a także dodano edytor map oraz galerię z nieopublikowanymi wcześniej zdjęciami. Obie zawierały również wydane do nich rozszerzenia.
W pracach nad remasterami uczestniczyła społeczność fanów serii.
Wymagania sprzętowe - Command & Conquer Remastered Collection
Minimalne:
- Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
- System operacyjny: Windows 8.1/10 (64-bit Version)
- Procesor: Intel Core 2 Duo E4600 @ 2.4ghz or AMD Athlon 64 X2 6400 @ 2.4ghz
- Pamięć: 4 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GT 420 or ATI Radeon HD 5570
- DirectX: Wersja 11
- Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
- Miejsce na dysku: 32 GB dostępnej przestrzeni
Zalecane:
- Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
- System operacyjny: Windows 8.1/10 (64-bit Version)
- Procesor: Intel Core i5 4690K or AMD Ryzen 7 1700
- Pamięć: 4 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 or ATI Radeon HD 7850
- DirectX: Wersja 11
- Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
- Miejsce na dysku: 32 GB dostępnej przestrzeni
- Dodatkowe uwagi: Miejsce na dysku: 32 GB na dysku SSD
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych