Hyperdimension Neptunia

Hyperdimension Neptunia

6,4
13 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 6.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Compile Heart
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
19.08.2010
Europa:
04.03.2011
Producent:
Compile Heart
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
19.08.2010
Europa:
04.03.2011

Hyperdimension Neptunia - opis gry

Hyperdimension Neptunia to japońska gra RPG wyprodukowana przez Idea Factory wespół z Compile Heart i wydana w Europie przez NIS America. Tytuł ukazał się na konsoli PlayStation 3.

Akcja Hyperdimension Neptunia rozgrywa się w fantastycznej krainie o nazwie Gamindustri , która jest swego rodzaju żartobliwą metaforą branży gier video, zwłaszcza tej japońskiej. W owej krainie istnieje kilka krajów, którymi rządzą boginie zwane CPU, personifikacje konsol funkcjonujących na rynku w momencie wydania gry. Jedną z nich jest Neptune, która zostaje pokonana podczas jednej z ‘konsolowych wojen’, w wyniku czego traci pamięć.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli chodzi o rozgrywkę, gra stanowi połączenie visual novel oraz japońskiego RPG-a. Innymi słowy, w grze jest niemało scenek, czytania i oglądania, ale nie brakuje też przeczesywania dungeonów w stylu nie odbiegającym od tego, co znać możemy np. z serii Final Fantasy. Starcia w nich są losowe. W ich trakcie nasi podopieczni dysponują pewną liczbą punktów AP, od których zależy ile i jakich komend będziemy mogli użyć podczas tury danej postaci. Zasadniczo atak przeprowadzić możemy mieczem lub bronią palną (różne rodzaje amunicji); dostępny jest też zwykły atak fizyczny i możliwość przyjęcia postawy obronnej, która kosztuje zero AP.

To nie wszystkie systemowe myki Neptunii. Na uwagę zasługuje także wskaźnik GP, który kurczy się ilekroć zadajemy obrażenia przeciwnikowi, a gdy całkowicie się go pozbędziemy nasi podopieczni będą zadawać większe obrażenia przeciwnikom. Patent o nazwie Game Disc System pozwala nam z kolei klecić combosy (z poziomu menu), zaś dzięki Hard Drive Divinity pozwala na transformację Neptune.

W grze nie ma klasycznej mapy świata, po której możemy się swobodnie poruszać (ta pojawiła się dopiero w remake’u Re;Birth1), ale nie brakuje tu również opcjonalnych questów oraz możliwości robienia zakupów w sklepach.

Wideo - Hyperdimension Neptunia

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper