Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

7,8
24 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.2
AMIGA 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
1989
Europa:
1989
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
1989
Europa:
1989

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure - opis gry

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure to dwuwymiarowa przygodówka point-and-click wyprodukowana i wydana przez LucasArts na komputery typu PC i Amiga. Gra bazowała bezpośrednio na filmie o tym samym tytule.

Adaptacja autorstwa LucasArts stara się możliwie jak najwierniej przedstawić wydarzenia ukazane w filmie Stevena Spielberga. Indy, po zdobyciu krzyża Coronado, wraca na uczelnię, gdzie spotyka się z niejakim Walterem Donovanem, biznesmenem. Ten informuje go o dwóch sprawach, które stają się punktem wyjścia dla historii: o Świętym Graalu, kielichu, z którego Jezus pił podczas ostatniej wieczerzy, oraz o zaginięciu ojca głównego bohatera.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas rozgrywki Indiana odwiedzi różne miejsca znane z filmu, przy czym należy wspomnieć, że niektóre sceny zostały wycięte, a niektóre dodane (pod nadzorem samego Spielberga i George’a Lucasa). W tym pierwszym wypadku był to np. pościg w Wenecji i zadyma na pustyni.

 

Grę napędza silnik SCUMM, który stanowił rdzeń innych przygodówek LucasArts wydawanych w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Naszym podopiecznym sterujemy tu za pomocą interfejsu point-and-click. Porusza się on po lokacjach ze statycznymi elementami otoczenia, wchodząc w interakcję ze światem za sprawą komend widocznych w menusach. Indiana może np. zagadać do napotkanego NPC-a, by wyciągnąć od niego cenną informację, lub podnieść przedmiot, który może się przydać do rozwiązania jakiejś zagadki, a co z tym idzie - do ruszenia fabuły. I skoro o niej mowa - “Ostatnią krucjatę” można przejść na kilka sposobów, co oznacza, że przy jednym podejściu nie zobaczymy wszystkiego.

 

Pomimo usunięcia najbardziej widowiskowych scen, w grze nie brakuje też sekcji zręcznościowych, które w przypadku niepowodzenia, w odróżnieniu od innych produkcji LucasArts, mogą sprawić, iż nasz podopieczny wyzionie ducha. Swego rodzaju nowością były też Indy Quotient, specjalne punkty przyznawane za osiągnięcie postępów. Rozwiązanie to trafiło do sequela, czyli Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Wideo - Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper