Invizimals: Następny wymiar - opis gry
Invizimals: Następny wymiar to tytuł stworzony na PlayStation Portable przez Novaramai wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość. Gra została wydana przez Sony Computer Entertainment Europe w 2010 roku.
Gra jest bezpośrednim sequelem wydanego rok wcześniej Invizimals . "Następny Wymiar" nie odstaje zbytnio od pierwowzoru - autorzy skupili się na dopieszczeniu sprawdzonych elementów i (nieznacznym) urozmaiceniu rozgrywki (dodano m.in. tryb co-op polegający na wspólnym łapaniu stworów), przygotowali też specjalnie na tę okazję zupełnie nową, wciągającą historię. Podczas zabawy ma się wrażenie uczestnictwa w emocjonującej przygodzie. Filmowe wstawki, w których do przesady rozentuzjazmowani, stale uśmiechnięci bohaterowie mówią bezpośrednio do Gracza, powoli wplątują nas w intrygę, która przenosi nas w najodleglejsze rejony świata, począwszy od Barcelony, przez Indie, a na Chinach kończąc.
Wszystko kręci się wokół tytułowych Invizimali - niewidzialnych stworów, które przebywają wokół nas w innym, niewidzialnym wymiarze. Za pomocą doczepionej do PSP kamery (dostępnej osobno) możemy je odszukać i schwytać, a następnie wykorzystać w walce przeciwko innym Invizimalom. Gra korzysta z rzeczywistości rozszerzonej - na obraz z kamery nakładane są obiekty 3D, w tym walczące stwory. Pojawiają się one w miejscu, w którym położymy dołączoną do gry pułapkę (kartka ze specjalnym wzorem). Tak wygenerowaną scenę możemy następnie oglądać pod dowolnym kątem, manipulując położeniem PSP. Gdy już namierzymy stwora (łącznie jest ich ponad setka), musimy go złapać, co za każdym razem zmusza nas do wypełnienia innego zadania. Musimy np. unikać patrzenia kreaturze w oczy, trafić w nią usypiającą strzałką, sprawić, by zakręciło się jej w głowie itd. Ze względu na fakt, że do wskazywania obiektów oraz rozglądania się po otoczeniu służy nam wizjer kamery, mini-gry mimo swej prostoty są atrakcyjne i jedyne w swoim rodzaju.
Gdy już schwytamy stwora, możemy wystawić go do walki rozgrywanej w systemie turowym (choć refleks również się tu liczy). Do dyspozycji mamy 4 ataki podstawowe, których skuteczność w danej sytuacji zależy m.in. od cech obu stworów. System przypomina grę w „kamień-papier-nożyce” - jest przystępny, a przy tym dostatecznie złożony. Dodatkowo możemy używać różnych specjali, które kupujemy za monety zbierane podczas walki. Stwory po walce zdobywają punkty doświadczenia, możemy je też w pewnym zakresie personalizować. Walki i turnieje wplecione są w fabułę, podobnie jak kilka mini-gier, np. swoiste puzzle lub gra polegająca na kierowaniu laserem za pomocą systemu luster. Wszystko odbywa się w rzeczywistości rozszerzonej - przycisków używamy w zasadzie jedynie do wskazywania obiektów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych