Invizimals - opis gry
Invizimals to produkcja na modłę Pokemonów, w której gracze wystawiają do walki różne trenowane przez siebie potwory. Tytuł ukazał się na PSP w 2009 roku, a za jego produkcję odpowiadało hiszpańskie studio Novarama. Invizimals do działania potrzebowało kamerki, która sprzedawana była w zestawie z grą.
Gra posiada spajający całość wątek fabularny, jednak nie stanowi on głównej atrakcji. Wszystko kręci się wokół tytułowych invizimali - stworzeń, których w produkcji studia Novarama jest ponad sto. Każdy invizimal podporządkowany jest któremuś z sześciu żywiołów - są to ogień, woda, ziemia, las, lód i pustynia. Patent ten sprawia, że żaden potworek nie jest wszechpotężny i wszystkie mają jakiś słaby punkt. W grze zaimplementowano system rozwoju. Po pierwsze, nasi podopieczni gromadzą “waty” pozwalające awansować na wyższy stopień rozwoju, po drugie - zbierają też iskierki w kształcie kul, dzięki którym możemy kupować nowe power-upy w sklepach.
Najważniejsza część rozgrywki to oczywiście pojedynki, które możemy toczyć przeciwko sztucznej inteligencji lub drugiemu graczowi, ale niezwykle istotne jest również kaptowanie potworków. W takim momencie przydatna okazuje się kamerka sprzedawana w zestawie z grą, bowiem invizimale łapiemy w prawdziwym świecie używając funkcji augmented reality. Najpierw zastawiamy pułapkę, a następnie czekamy, czy ktoś/coś da się w nią złapać. Reszta wygląda standardowo - zdobycz trenujemy i wystawiamy do walki. Niekiedy proces łapanki należy powtarzać, by móc wziąć się za następne misje. W grze występuje też specjalny gatunek invizimali, które możemy złapać grając w multiplayerze (w trybie lokalnym lub przez sieć).
Invizimals odniosło pewien sukces, jednak gra nie zdetronizowała Pokemonów. Produkcja Hiszpanów doczekała się kilku kontynuacji oraz nagród branżowych.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych