Ion Fury - opis gry
Ion Fury to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio Voidpoint i wydana przez 3D Realms. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach, a później trafił też na konsole PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Był on prequelem wydanego w 2016 roku Bombshell.
Fabuła w produkcji Voidpoint nie odgrywa szczególnie istotnej roli. W grze wchodzimy w buty Shelly “Bombshell” Harrison, saperki pracującej dla organizacji Global Defense Force, która musi powstrzymać niejakiego Jadusa Heskela, szalonego naukowca próbującego powołać do życia armię cybernetycznych superżołnierzy. W tym celu próbuje się ona przedrzeć do jego laboratorium, co oczywiście nie będzie zadaniem łatwym.
Ion Fury to strzelanina FPP, która stara się czerpać inspiracje z gier starszych i nowszych. Uwagę zwraca przede wszystkim oldskulowa oprawa graficzna. Gra mianowicie, podobnie jak Duke Nukem 3D czy Blood, napędzana jest silnikiem Build (choć został on zmodyfikowany). Bardziej współczesny jest natomiast game design, zwłaszcza jeśli chodzi o konstrukcję lokacji. Poziom trudności może dać się we znaki w niektórych sytuacjach, ale nie ma tu abstrakcyjnych wyzwań polegających na przełączaniu przycisków otwierających drzwi gdzieś daleko lub kluczy ukrytych za pułapkami.
Nasza podopieczna posiada do dyspozycji różne rodzaje uzbrojenia (rewolwery, strzelby, wyrzutnie rakiet itd.), a każda z giwer posiada te lub inne wady i zalety (oraz w większości przypadków drugi tryb wystrzału), co sprawia, że istotny w wielu sytuacjach staje się właściwy dobór broni. Na uwagę zasługuje fakt, iż dzięki zmodyfikowanemu silnikowi Build celować możemy w konkretne części ciała nieprzyjaciół, a to z kolei da się wykorzystać do naszych potrzeb, np. trafić przeciwnika w głowę, by móc uporać się z nim szybciej.
W Ion Fury nie ma podziału na oddzielne plansze (levele) jak w wielu starych FPS-ach, ale gra zachęca do eksploracji odwiedzanych lokacji. W wielu miejscach możemy bowiem znaleźć poukrywane znajdźki. Istnieje też sporo obiektów, z którym można wejść w interakcję: zagrać na fortepianie, pobawić się rzutkami, zjeść pizzę itd.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych