Katana ZERO

Katana ZERO

8,0
31 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.8
PC 8.1
PS4 7.0
XONE 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Askiisoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa
Śr. czas:
5 godzin
Premiery
Świat:
18.04.2019
Europa:
18.04.2019
Polska:
18.04.2019
Producent:
Askiisoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa
Śr. czas:
5 godzin
Premiery
Świat:
18.04.2019
Europa:
18.04.2019
Polska:
18.04.2019

Recenzja redakcji

Katana ZERO - recenzja gry. Narkotyczne wizje samuraja
8.0
Katana ZERO - recenzja gry. Narkotyczne wizje samuraja
NS PC PS4 XONE

Katana ZERO - opis gry

Katana ZERO to dwuwymiarowa gra zręcznościowa (action platformer) wyprodukowana przez niezależne studio Askiisoft i wydana przez Devolver Digital. Tytuł ukazał się na komputerach (Windows, macOS) oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

Akcja gry rozgrywa się w futurystycznym mieście, a konkretnie w jego tzw. Trzeciej Dzielnicy. Główny bohater to ninja, weteran wojny, po której ludzie wciąż próbują wrócić do normalnego funkcjonowania. Para się on zabójstwami na zlecenie, używając substancji zwanej Chronos, która pozwala manipulować czasem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zasadniczo rzecz biorąc, rozgrywka Katana Zero nie różni się znacząco od innych action-platformerów. Nasz podopieczny dysponujemy zdolnościami typowymi dla wojowników ninja z innych gier video: szlachtuje przeciwników mieczem (może też nim odbijać pociski wystrzeliwane z broni palnej), skacze po ścianach, ślizga się itd. Jest ponadto w stanie rzucać niektórymi znalezionymi przedmiotami, jak butelkami czy nożami. Z tłumu wyróżnia go jednak wspomniany Chronos, dzięki któremu jest w stanie cofnąć się w czasie, co przydaje się np. po zaliczeniu wpadki.

Kampania Katana Zero składa się z pewnej liczby misji (zleceń dla głównego bohatera), a jedna misja to natomiast kilka pomniejszych sekcji przedzielonych checkpointami. Od czasu do czasu schemat ten zostaje urozmaicony, np. etapem zręcznościowym na motocyklu bądź starciem z bossem.

Na uwagę zasługuje tutejszy system dialogów. Konwersacje prowadzimy bowiem w czasie rzeczywistym. Wypowiedź naszego rozmówcy da się np. przerwać w dowolnym momencie lub poczekać aż skończy mówić, by uzyskać dostęp do dodatkowych opcji dialogowych. Dyskusji nie można też rozpoczynać od nowa. Dla przykładu: w zależności od tego, jak prowadzimy rozmowę, możemy uzyskać jakąś nową informację lub rozzłościć drugą osobę.

Wideo - Katana ZERO

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper