The Messenger - opis gry
The Messenger to dwuwymiarowa gra zręcznościowa nawiązująca stylem i rozgrywką do podobnych tytułów z konsol ośmio- i szesnastobitowych. Za jej produkcję odpowiadało studio Sabotage, a za wydanie Devolver Digital.
The Messenger to gra czerpiąca garściami z dwuwymiarowych action-platformerów z czasów sprzętów 8- i 16-bitowych, zwłaszcza z serii Ninja Gaiden. Fabuła ma tu charakter bardziej pretekstowy. Produkcja studia Sabotage pozwala nam się wcielić w młodego wojownika ninja przemierzającego ponury świat celem dostarczenia zwoju, od którego zależeć może los jego klanu.
The Messenger posiada cechy 8- i 16-bitowych gier zręcznościowych, takie jak wysoki stopień trudności (odległości między checkpointami są dość spore, a po zgonie nie respawnujemy się z w pełni zregenerowaną energią). Nasze możliwości są początkowo bardzo skromne. Główny bohater potrafi biegać, skakać i wykonywać proste cięcie swoim mieczem. Twórcy zaimplementowali tu jednak system rozwoju, który pozwala z czasem zmienić ten stan rzeczy. Wraz z postępami nasz ninja zyskuje zdolności wspinania się po ścianach, ciskanie shurikenami, używania linki z hakiem czy szybowanie w powietrzu. Uwagę warto jednak zwrócić na mechanikę zwaną Cloud Stepping. Przypomina ona podwójny skok, przy czym nasz podopieczny wybija się wyżej w powietrze po trafieniu kogoś lub czegoś mieczem. Ze zdolności tej korzystamy przy wielu wymagających sekcjach zręcznościowych.
Grę wyróżnia ciekawy patent. Otóż mniej więcej w połowie zmienia się zupełnie jej natura/struktura. Z klasycznego dwuwymiarowego action-platformera przemienia się ona w metroidvanię z silniejszym naciskiem na eksplorację, a nawet wykonywanie questów. Zmienia się nawet styl graficzny - z NES-owego na SNES-owy.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych