KickMaster - opis gry
KickMaster to scrollowany action-platformer z elementami RPG wyprodukowany przez japońskie studio KID (Kindle Imagine Develop) i wydany przez Taito na konsolę Nintendo Entertainmnent System w 1991 roku. Gra pod względem rozgrywki przypominała nieco serię Castlevania.
Akcja gry toczy się w realiach fantasy. Królestwo Lowrel zostaje zaatakowane przez złego czarnoksiężnika Belzeda i jego armię potworów. W następstwie tego najazdu umierają królowa i król, a ich jedyne dziecko, księżniczka Silphee, zostaje porwana. Przerzedzona zostaje też armia Lowrel, z której ostają się bracia Macren i Thonolan. Macren ginie jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki i to na barki tego drugiego, jego młodszego brata, spada obowiązek pokonania antagonisty.
Thonolan para się sztukami walki, które przydadzą się podczas przemierzenia świata gry. KickMaster składa się z ośmiu poziomów takich jak las, jaskinia, forteca, statek, bagna czy wieża tutejszego szwarcharaktera. Każdy level wieńczy starcie z bossem, a po drodze zdarzają się też mniej istotne potyczki z sub-bossami.
Główną bronią głównego bohatera są kopniaki, choć do dyspozycji miewa też jeszcze różne zaklęcia (o charakterze zarówno ofensywnym, jak i defensywnym). Pokonani przeciwnicy zostawiają tu po sobie kilka rodzajów power-upów. Niektóre regenerują Thonolanowi zdrowie, inne MP, jeszcze inne dostarczają mu punktów doświadczenia niezbędnych do nauki nowych umiejętności.
Po ukończeniu głównego wątku, co nie powinno być trudne przy właściwym podejściu do rozgrywki, możemy spróbować jeszcze raz na wyższym poziomie trudności. Tych łącznie są trzy i po trzykrotnym przejściu fabuły pojawiają się napisy końcowe.
KickMaster, co warto dodać, korzysta z systemu haseł umożliwiającego kontynuowanie zmagań po ponownym włączeniu konsoli.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych