Castlevania III: Dracula's Curse

Castlevania III: Dracula's Curse

7,8
23 oceny

Ocena wg platformy:

NES 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
11.5 godzin
Premiery
Świat:
22.12.1989
Europa:
10.12.1992
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
11.5 godzin
Premiery
Świat:
22.12.1989
Europa:
10.12.1992

Castlevania III: Dracula's Curse - opis gry

Castlevania III: Dracula’s Curse to gra platformowa wyprodukowana przez Konami z myślą o konsoli Nintendo Entertainment System (NES). Trzecia część serii powróciła do korzeni stawiając na bardziej zręcznościowy charakter rozgrywki. Fabularnie ‘trójka’ była prequelem pierwowzoru.

Akcja toczy się w XV wieku, ponad dwieście lat przed wydarzeniami ukazanymi w oryginale. Gracz wciela się w przodka Simona Belmonta, Trevora Belmonta, któremu Kościół zleca zadanie uporania się z terroryzującym Europę hrabią Draculą i jego sługusami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Castlevania III stanowi odejście od formuły przedstawionej przy okazji drugiej części. Gra porzuca elementy rodem z RPG, które nie wywołały zachwytu wśród fanów. Z drugiej jednak strony nie wszystko wróciło do poprzedniego stanu - pojawiają się również zupełnie nowe rozwiązania. Jedno z nich to np. nieliniowa narracja. Trevorowi może pomóc w trakcie jego zmagań jedna z trzech postaci, a w pewnych momentach podejmujemy decyzję, którą ścieżkę fabularną obrać. Od tej decyzji zależy zakończenie.

Gra składa się z piętnastu poziomów. Wspomniani dodatkowi towarzysze to Sypha Belnades, wiedźma z Wołoszczyzny, były kapitan piratów Grant Danasty oraz Alucard, zapomniany syn Draculi. Gameplay polega na omijaniu przeszkód i walce z przeciwnikami. Istotną rolę odgrywa nabijanie punktów, co nagradzane jest nowym życiem (punkty zgarniamy za szlachtowanie napotkanych potworów lub zbierając worki z pieniędzmi).

Oprócz podstawowego bata, którego potencjał można z czasem rozwijać, Trevor ma do dyspozycji również inne typy oręża, choć ich użycie ogranicza specjalny wskaźnik. W grze pojawiają się też inne power-upy, np. mikstury sprawiające, ze nasz podopieczny staje się przez chwilę nietykalny, albo różańce mogące wytrzebić wszystkie potwory widoczne na ekranie.

Wideo - Castlevania III: Dracula's Curse

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper