Mega Man 2

Mega Man 2

8,2
30 oceny

Ocena wg platformy:

NES 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
3 godzin
Premiery
Świat:
24.12.1988
Europa:
14.12.1990
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
3 godzin
Premiery
Świat:
24.12.1988
Europa:
14.12.1990

Mega Man 2 - opis gry

Mega Man 2 to platformer (konkretnie action-platformer) wyprodukowany i wydany przez Capcom na konsolę Nintendo Entertainment System (NES). Pomimo niepowalających wyników sprzedaży pierwowzoru, ‘dwójka’ stała się największym komercyjnym sukcesem w historii serii. Keiji Inafune, jej twórca, stwierdził nawet swego czasu, że proces tworzenia MM2 wspomina najlepiej ze wszystkich lat spędzonych w Capcomie.

Druga część kontynuuje wątki oryginału. Pokonany wówczas Dr. Wily postanawia przedsięwziąć zemstę - buduje fortecę i tworzy osiem nowych robotów, za pomocą których chce przejąć kontrolę nad światem. Mega Man jest zmuszony ponownie pokrzyżować jego plany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sequel stworzono zgodnie z zasadą “więcej i lepiej”. Na gracza czeka osiem poziomów zwieńczonych walką z pomagierami Wily’ego. Każdy z nich posiada jakąś unikalną zdolność/funkcję, którą po zwycięstwie możemy przejąć, np. możliwość ciskania tornadami albo osłona z liści. Tak jak ostatnio, to od nas zależy w jakiej kolejności zaliczymy dostępne etapy, lecz warto mieć w pamięci, że każdy boss posiada jakiś słaby punkt, którego istnienie da się wykorzystać używając właściwej uprzednio zdobytej specjalnej umiejętności.

Po przejściu podstawowych poziomów czeka na nas ostatni etap - forteca Wily’ego. W niej ponownie stoczymy pojedynki z robotami, a na końcu z nim samym stawiając kropkę nad “i” w dziele ratowania świata. Różnica względem pierwszej części polega na tym, że przy rewanżu to my decydujemy o kolejności walk (choć teleportery nie są oznakowane i wybieramy na chybił trafił).

Gra posiada kilka nowych patentów nieobecnych w pierwowzorze. Pojawia się np. Energy Tank, który pozwala zregenerować zdrowie Mega Mana w każdej chwili, a także system haseł dający możliwość kontynuowania zmagań przy ponownej sesji z konsolą. Pewne rzeczy też wyrzucono, jak licznik punktów.

Wideo - Mega Man 2

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper