Mega Man Legacy Collection 1+2 - opis gry
Mega Man Legacy Collection 1+2 to składanka (a właściwie dwie składanki) dziesięciu gier z serii Mega Man wydana z myślą o konsoli Nintendo Switch. Za jej przygotowanie odpowiadał Capcom.
Dostępne w składance gry są wiernymi portami oryginalnych wersji. Nowością jest tryb muzeum, sieciowe rankingi oraz rozmaite wyzwania łączące elementy gameplayowe ze wszystkich sześciu odsłon.
Zaczynając jednak od początku - wcielamy się tutaj w tytułowego robota, zwanego też Blue Bomberem, który został stworzony przez wybitnych naukowców wraz z sześcioma innymi maszynami by pomagać ludziom w ich codziennych trudach. Niestety, jeden z jego twórców, Dr Wily, buntuje się, a wraz z nim pozostałe sześć robotów. Ta historia, przedstawiona w oryginale, jest zarazem genezą ich odwiecznych zmagań.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, pierwowzór kładzie fundamenty, na których budowane będą pozostałe główne odsłony cyklu. Mamy tu do czynienia z action-plaformerem, w którym zasady są dziecinnie proste (strzelać, omijać przeszkody, nie dać się zabić), ale stopień trudności potrafi bardzo często dać w kość. Struktura jest przy tym nieliniowa - niemal od samego początku (pomijając prolog) otrzymujemy dostęp do sześciu plansz bazujących na jakimś unikalnym motywie. Levele są zakończone pojedynkiem z bossem, a wygrywając z nim otrzymujemy nową umiejętność. Gdy pokonamy wszystkich, możemy udać się na ostateczne starcie z najważniejszym czarnym charakterem.
Założenia gameplayowe są w zasadzie takie same we wszystkich sześciu częściach serii, lecz tu i ówdzie pojawiają się nowe rozwiązania wprowadzane przez twórców. Jest to chociażby Energy Tank umożliwiający regenerację zdrowia w każdej chwili, pies-robot Rush, ślizganie się po ziemi, pojazdy, nieliniowe poziomy i parę innych rzeczy mniej lub bardziej rzutujących na gameplay.
Druga składanka, która dostępna była tylko w dystrybucji cyfrowej (edycja pudełkowa zawierała kod na nią), oferuje cztery części cyklu wydane na sprzętach kolejnych generacji. W Mega Man 7, który ukazał się na SNES-ie, nowością w tej części była między innymi obecność sklepu z power-upami. W Mega Man 8, który ukazał się na PlayStation i Saturnie, dodano możliwość posługiwania się więcej niż jedną bronią oraz zdolność pływania, poprawiono także dość wyraźnie grafikę oraz dodano animowane wstawki z voice-actingiem. Mega Man 9 i Mega Man 10 trafił z kolei już na platformy HD oraz Wii. Styl graficzny nawiązywał jednak do epoki 8-bitowych sprzętów (podobnie zresztą jak stopień trudności).
Posiadacze figurki amiibo Mega Mana mogli odblokować dodatkowe wyzwania.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych