Koudelka

Koudelka

7,3
52 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sacnoth
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror
Śr. czas:
45 godzin
Premiery
Świat:
16.12.1999
Europa:
29.09.2000
Producent:
Sacnoth
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror
Śr. czas:
45 godzin
Premiery
Świat:
16.12.1999
Europa:
29.09.2000

Koudelka - opis gry

Koudelka jest japońskim eRPeGiem z elementami survival horroru wyprodukowanym przez japońskie studio Sacnoth i wydanym w Europie przez Infogrames na PlayStation w 2000 roku. Za jej stworzenie odpowiada Hiroki Kikuta, były kompozytor Squaresoftu, który wsławił się przede wszystkim muzyką do gier z serii Mana/Seiken Densetsu.

Kikuta odszedł w latach 90-ych ze Square, ponieważ nie był zadowolony z rosnącego nacisku na produkcję kolejnych odsłon Final Fantasy. Koudelka to próba stworzenia czegoś nowego w obrębie RPG - połączenie cech tego gatunku z tytułem w stylu Resident Evil. Akcja rozgrywa się pod koniec XIX wieku w Walii. Główną bohaterką jest tytułowa Koudelka, którą do klasztoru Nemeton wzywa tajemniczy głos.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nemeton to ciekawe miejsce, dlatego czekają ją nie lada perypetie. Budynek służył jako więzienie, gdzie torturowano i zabijano osoby niewygodne dla panujących supermocarstw. Koudelka eksplorując jego kąty na swej drodze napotka dwóch protagonistów - poszukującego pieniędzy i przygód Edwarda oraz Jamesa, biskupa wysłanego przez Watykan do zgarnięcia pewnego istotnego przedmiotu. Ich historie będą się przeplatać

Gra, jak już wspomnieliśmy, nie jest typowym reprezentantem gatunku - jest to tytuł po równo czerpiący z survival horroru i eRPeGa, czego dowodem turowe pojedynki. Postacie zdobywają poziomy doświadczenia, mogą rozwijać także umiejętności poprzez posługiwanie się pewnymi rodzajami broni. Bronie natomiast mogą się popsuć. Podczas walk znaczenie ma pozycja naszych podopiecznych i przeciwników. Niektórych oponentów nie trafimy np. zwyczajnym szlagiem, jeśli stoi gdzieś w tylnym szeregu.

Koudelke chwalono swego czasu za ciekawy scenariusz, niczego sobie była także grafika, jednak wiele innych kwestii pozostawiało sporo do życzenia. Przede wszystkim dawał się we znaki balans rozgrywki (szybko psujące się bronie, pęczniejący inwentarz zawalany przez przedmioty istotne dla fabuły) i koszmarne loadingi znacząco wydłużające czas walk. Różnie przyjmowano także muzykę skomponowaną przez Hirokiego Kikute. Generalnie oceny oscylowały w granicach 7/10.

Co warto podkreślić, Koudelka była prekursorem serii Shadow Hearts. Akcja tych produkcji ma miejsce w tym samym uniwersum.

Wideo - Koudelka

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper