Kurushi

Kurushi

7,1
34 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SCE Japan
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Śr. czas:
26 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
31.01.1997
Europa:
01.10.1997
Producent:
SCE Japan
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Śr. czas:
26 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
31.01.1997
Europa:
01.10.1997

Kurushi - opis gry

Kurushi, w Stanach Zjednoczonych znane pod tytułem Intelligent Qube, to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez japoński oddział Sony Computer Entertainment. Gra trafiła na PlayStation w 1997 roku, zbierając bardzo pozytywne oceny i doczekując się nagrody na Japan Media Arts Festival.

Podczas rozgrywki sterujemy ludkiem o imieniu Eliot, który gania po planszy złożonej z pewnej ilości kwadratowych klocków. Klocki te, ułożone w rzędy, próbują nas zrzucić, a my musimy tak sterować naszym podopiecznym, by do tego nie dopuścić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Myk w rozgrywce Kurushi polega na tym, że możemy oznaczać pola na ziemi (tylko jedno w danym momencie), a następnie ‘wysadzać’ w ten sposób nacierające bloki, co -- jeśli się postaramy -- wywołuje reakcję łańcuchową. Jeśli rozpirzymy całą ‘falę’ zaliczająca perfecta, plansza się powiększa, dając nam większą swobodę ruchów.

Klocki dzielą się na kilka rodzajów. Znajdziemy tu te normalne, przeważnie koloru szarego, tzw. advantage cubes koloru zielonego, które należy zniszczyć, co daje możliwość wywołania reakcji łańcuchowej na obszarze 3x3, a także czarne, zwane “zakazanymi”, których zniszczenie nie jest wskazane i należy je przepuścić (innym przypadku karą jest utrata punktów i pomniejszenie planszy).

Gra składa się z dziesięciu poziomów i na każdym z nich będziemy musieli uporać się z czterema falami klocków. Oczywiście uważać należy nie tylko na wspomniane czarne, ale także na to, by nie przepuszczać zwykłych, co kończy się naliczeniem stosownej kary i różnymi konsekwencjami.

Jak wspomnieliśmy, gra została nagrodzona w 1997 roku na Japan Media Arts Festival w kategorii interaktywne medium. Kurushi, warto dodać, zaprojektował profesor Masahiko Sato z Tokyo University of Arts.

Wideo - Kurushi

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper