Kurushi - opis gry
Kurushi, w Stanach Zjednoczonych znane pod tytułem Intelligent Qube, to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez japoński oddział Sony Computer Entertainment. Gra trafiła na PlayStation w 1997 roku, zbierając bardzo pozytywne oceny i doczekując się nagrody na Japan Media Arts Festival.
Podczas rozgrywki sterujemy ludkiem o imieniu Eliot, który gania po planszy złożonej z pewnej ilości kwadratowych klocków. Klocki te, ułożone w rzędy, próbują nas zrzucić, a my musimy tak sterować naszym podopiecznym, by do tego nie dopuścić.
Myk w rozgrywce Kurushi polega na tym, że możemy oznaczać pola na ziemi (tylko jedno w danym momencie), a następnie ‘wysadzać’ w ten sposób nacierające bloki, co -- jeśli się postaramy -- wywołuje reakcję łańcuchową. Jeśli rozpirzymy całą ‘falę’ zaliczająca perfecta, plansza się powiększa, dając nam większą swobodę ruchów.
Klocki dzielą się na kilka rodzajów. Znajdziemy tu te normalne, przeważnie koloru szarego, tzw. advantage cubes koloru zielonego, które należy zniszczyć, co daje możliwość wywołania reakcji łańcuchowej na obszarze 3x3, a także czarne, zwane “zakazanymi”, których zniszczenie nie jest wskazane i należy je przepuścić (innym przypadku karą jest utrata punktów i pomniejszenie planszy).
Gra składa się z dziesięciu poziomów i na każdym z nich będziemy musieli uporać się z czterema falami klocków. Oczywiście uważać należy nie tylko na wspomniane czarne, ale także na to, by nie przepuszczać zwykłych, co kończy się naliczeniem stosownej kary i różnymi konsekwencjami.
Jak wspomnieliśmy, gra została nagrodzona w 1997 roku na Japan Media Arts Festival w kategorii interaktywne medium. Kurushi, warto dodać, zaprojektował profesor Masahiko Sato z Tokyo University of Arts.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych