Legend of Legaia - opis gry
Legend of Legaia jest japońskim eRPeGiem wyprodukowanym przez należące niegdyś do Sony studio Contrail i wydanym przez Sony Computer Entertainment na PlayStation w 1998 roku. Gra doczekała się sequela na PS2, jednak nie kontynuował on wątków pierwowzoru.
Gra zabiera nas do tytułowej Legaii, świata, w którym jeszcze stosunkowo niedawno żyły obok siebie w pokoju rasy ludzi i potrafiących spełniać życzenia Seru. Stan sielankowej kohabitacji ulega nagłej zmianie, gdy pojawia się tajemnicza mgła zamieniająca tych drugich w krwiożercze bestie. W następstwie wydarzeń ludzka cywilizacja niemalże upada, a nieliczni ocaleni ukrywają się w odległych regionach. Głównymi bohaterami opowiedzianej w Legend of Legaia historii są Vahn, żyjąca w dziczy Noa oraz Gala, mnich-wojownik. Do nich dołączą jednak jeszcze inni. Ich zadaniem będzie dotrzeć do dziesięciu Drzew Początku i oczyścić świat z trucizny.
Na tle współczesnych sobie tytułów Legaie wyróżniał system walki. Pojedynki mają turowy charakter, a częstotliwość tur naszych podopiecznych zależna jest od ich statystyk. Tyle jeśli chodzi o podstawy podstaw. Zmiany zauważalne są dopiero przy wyborze komend. Bohaterowie mogą wklepywać combosy atakując np. różne części ciała przeciwnika. Mogą uderzać w prawo, lewo, górę, dół, lecz każdy z nich ma przy tym swoje plusy i minusy. Np. Gala zręczniej posługuje się toporami, więc może wyprowadzać nimi dłuższe sekwencje ciosów niż Vahn, który tak biegły w tej dziedzinie nie jest.
Do dyspozycji mamy również specjalne techniki o zwyczajnej nazwie Arts. Rzecz przypomina trochę podobne rozwiązanie z Xenogears. Nowych umiejętności uczymy się kombinując z różnymi atakami, albo zdobywając je od napotykanych podczas wyprawy NPC-ów. Niezbędne do ich odpalenia są jednak AP - im dłuższe i potężniejsze combo, tym więcej zżera punktów. Co więcej, Arts można łączyć, jeśli kończą i zaczynają się tym samym uderzeniem.
Podczas walk mamy jeszcze możliwość przejścia do defensywy używając komendy Spirit, która redukuje otrzymywane obrażenia, daje większą szansę na zablokowaniu ataku, odnawia AP i napełnia pasek od którego zależy, jak długie będzie nasze combo. To jednak nie wszystko. Wraz z czynionymi postępami Vahn i reszta zyskują umiejętność posługiwania się magią dzięki absorbowaniu mocy różnych Seru.
Legend of Legaia w swoim czasie chwalona była za ciekawy system walki, który w jakimś stopniu wynagradzał nie najlepszą fabułę. Gra doczekała się na PS2 sequela pt. Legaia 2: Duel Saga, ale nie był on bezpośrednią kontynuacją. Opowiadał zupełnie inną historię rozgrywającą się w tym samym uniwersum.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych