Legend of Mana - opis gry
Legend of Mana to japoński eRPeG wyprodukowany i wydany przez Squaresoft na PlayStation w 1999 roku. Gra jest spin-offem serii Mana/Seiken Densetsu, który radykalnie zmienił formułę starszych odsłon znanych jeszcze ze SNES-a, oferując nie tylko standardowy dla gatunku styl rozgrywki, ale i możliwość własnoręcznej odbudowy świata.
Przede wszystkim fabuła w Legend of Mana schodzi na margines. Zostajemy wprowadzeni w świat, w którym dziewięc stuleci wcześniej spłonęło dostarczające życiodajnych energii Drzewo Many, co wywołało wojnę o kurczące się zasoby między rasami. Po tym wydarzeniu Drzewo pogrążyło się we śnie, a poszczególne części świata zaklęto w starożytnych artefaktach. Zadaniem gracza (a nawet graczy, bo można grać we dwóch) jest przywrócić go do dawnej chwały. Możemy wcielić się w dziewczynę lub chłopaka, choć nie ma to większego znaczenia, i podążyć do celu jedną z trzech ścieżek, które wiążą się z wypełnianiem przeróżnych questów. Tych jest łącznie 67 (plus ostatni wieńczący historię).
W grze nie tylko eksplorujemy różne miejsca, ale przede wszystkim odtwarzamy je na mapie za pomocą zdobywanych artefaktów. Każda lokacja to co najmniej jeden quest, a każdy z sukcesem wypełniony quest to jeden artefakt. W takiej przykładowej miejscówce mogą się zawierać miasta, dungeony i ruiny.
Sposób prowadzenia potyczek nie zmienił się znacząco względem Seiken Densetsu 3/Trials of Mana. Legend of Mana to RPG z nastawieniem na prowadzenie dynamicznych starć. Nasza postać posiada statystyki, może także zyskiwać punkty doświadczenia, które owocują coraz wyższymi poziomami. W grze do dyspozycji mamy różne rodzaje ekwipunku (możemy je również wykuwać i usprawniać) dzięki którym uczymy się nowych umiejętności (te da się podpiąć pod przyciski pada), a także możliwość tworzenia własnych pomocników (golemów).
Generalnie gra oferuje dużo rozmaitych atrakcji. Questy są przeróżnego typu, a oprócz nich możemy dbać o dom, o ogródek, a także hodować zwierzaki. Japońska wersja pozwalała to robić dodatkowo za pomocą urządzenia zwanego PocketStation, którego ostatecznie nie wydano jednak na Zachodzie.
Legend of Mana ogólnie przyjęto dobrze, jednak nie wszystkim podobała się nowa formuła rozgrywki, która na drugi plan zepchnęła główny wątek fabularny. Wiele pochwał wystosowano natomiast pod adresem dwuwymiarowej oprawy graficznej i muzyki skomponowanej przez Yoko Shimomure.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych